Článek
Shodou okolností se nám tento kousek objevil na prodej v době, kdy byl představen také nový Speedster, po kterém se jistě jen zapráší, pokud se tedy už tak nestalo. Verze Speedster je vlastně takový jednorožec, silnější a výjimečnější než běžné kabrio. Výhodou Speedsteru je, že se plátěná skládací střecha dá skrýt pod plastový kryt za sedadly, takže se staženou střechou vypadá jako pravý roadster, a vypadá, jako by byl stvořen pro jízdu bez střechy. Speedstery mají také o něco nižší čelní sklo.
V době, kdy vznikal tento Speedster, si mohli zákazníci dokonce vybrat variantu karoserie – buďto širší variantu inspirovanou modelem Turbo se širokými boky a zadním křídlem, nebo subtilnější, užší verzi, jako vidíte na obrázku. A jelikož drtivá většina zákazníků s radostí připlácela za „Turbo-look“, jak se mu časem lidově začalo říkat, je dnes právě tato „narrow body“ neboli „verze s úzkou karoserií“ paradoxně tou výjimečnou. Věřte nebo ne, ale v této variantě vzniklo jen 171 vozů, tedy pouhých 8 procent (!) celkové produkce Speedsteru.
Prvně přihlášena do provozu byla tato 911 Speedster v září 1989 a podle dokumentů strávila velkou část života v Japonsku. Na tachometru má „namotáno“ krásných 77 tisíc kilometrů, podle všeho poctivých. K autu je také nespočet manuálů jak v japonštině tak v angličtině a nechybí ani nářadí.
Porsche z konce osmdesátých let se ukázala být jako velmi odolná a robustní a dodnes jsou to „držáci“. V kombinaci s variantou Speedster jde o velmi vzácné a žádané zboží, což umocňuje tato verze s původní štíhlou karoserií. Cena se odhaduje na 240-260 tisíc eur, tedy 6,2-6,7 milionu korun.