Hlavní obsah

Kingův Plymouth se neprodal ani přes rekordní nabídku

Foto: Mecum

Když se v aukci objeví pravé závodní auto s doloženou historií, zavání to rekordem. Ten padl i nyní, když se dražil Plymouth Superbird závodníka Richarda Pettyho, známého pod přezdívkou „The King“. I když se vydražil za rekordní nabídku, stejně nedosáhl takové ceny, za kterou by jej majitel byl ochotný prodat

Článek

Určitě to auto znáte, i když jste s ním dost možná neviděli ani jeden závod. Ale animovaný film Auta jste viděli určitě a právě tam „King“ také závodil a byl to stejný modrý Plymouth Superbird z roku 1970. Richard Petty si jej i nadaboval a od té doby se tenhle americký muscle car řadí k nejikoničtějším závodním autům všech dob.

Jako každá ikona, i „King“ má na světě dost kopií a replik, které i tak nepatří k nejlevnějším. Ale tentokrát se v aukci u Mecum prodával skutečně potvrzený závodní speciál. Byl součástí sbírky Todda Wernera a jeho autenticitu stvrdil sám Petty, dokonce jej i podepsal jako „King“. Vůz navíc prošel kompletní renovací u Petty Enterprises.

Foto: Mecum

Richard „The King“ Petty se svým závodním Plymouthem

Auto bylo nějakou dobu ztracené, protože se zaměnilo za speciál týmového kolegy Peta Hamiltona. Nakonec se ale prokázalo, že s tímto autem jezdil v sezóně Petty. Pod kapotou má Superbird osmiválec Hemi 426 (takřka 7 litrů objemu). Superbird byl navíc postaven právě kvůli Pettymu. Ten soutěžil tradičně s automobily Plymouth, ale značka se rozhodla v roce 1969 nepostavit vlastní verzi na základě Dodge Charger Daytona. Petty tedy zamířil k Fordu. Aby se vrátil, byl v roce 1970 postaven Superbird. Petty s ním vyhrál 18 závodů a celkem 31x byl na bodovaném umístění.

Dražitelům bylo jasné, že má tohle auto velkou hodnotu a nabídky se šplhaly stále výš a výš. Nakonec 3. srpna padl rekord v podobě 3,5 milionu dolarů (téměř 80,5 milionu korun). Ani tak si ale Plymouth nenašel nového majitele. Suma zkrátka nebyla dost vysoká, odhadována byla na 10 milionů dolarů. Tuto částku ale aukční síň předem nezveřejnila. Pokud by tedy měl Kingův Superbird změnit majitele, musel by případný zájemce přitlačit. V opačném případě zbývá jen čekat, zda někdy bublina s cenami klasických aut splaskne. Ani tak ale nemáte jistotu, zda se to bude týkat i autentických závodních aut.

Načítám