Článek
Kimi sice získal „pouze“ jeden mistrovský titul, ale každý, komu se to povedlo, nepochybně zaslouží respekt. Jen pro připomenutí, bylo to v roce 2007 s Ferrari. To to letí, co? A jelikož je Kimi, jak by on sám řekl, „Unaven faktem, že je stále posledním jezdcem Ferrari, který vyhrál titul mistra světa“, rozhodl se výhledově stáhnout trochu do ústraní. Ale ještě předtím nám před několika lety s ne zrovna konkurenceschopným Lotusem ukázal, že mu to pořád jde, načež posléze přijal nabídku od Alfy Romeo.
Pokud Formuli 1 sledujete, pak možná víte, že Kimi není zrovna aspirantem na příštího mistra světa – soudě podle některých příspěvků na sociálních sítí má teď spoustu práce s rodinou, což mu nikdo nemůže mít za zlé.
Pořád je ale závodním jezdcem a pořád je, „zaměstnancem“ týmu Alfa Romeo Racing ORLEN, což je v podstatě bývalý Sauber, tedy tým, kde Kimi v F1 před dvaceti lety začínal. Je tedy evidentní, že k jeho náplni práce patří i pomoc při vývoji silničních vozů automobilky Alfa Romeo – a jak jinak, než těch nejvytříbenějších, což jsou aktuálně modely Giulia GTA, resp. Giulia GTAm.
„Opravdu se mi líbí. Je to auto, které se dá používat i denně, ale zrovna tak se můžete opravdu dobře pobavit, když jej vytáhnete na okruh,“ neskrývá nadšení Fin s proslulou přezdívkou „Iceman“ pro svoji klidnou povahu prakticky za všech okolností
Giulia GTAm je vlastně „trochu“ extrémnější verze už tak drtivě rychlého sedanu Giulia Quadrifoglio. I motor mechanicky vychází z téže jednotky – 2,9l vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly tu dává výkon 540 koní, což je nárůst o velmi příjemných třicet koní oproti Quadrifoglio.
Pravda, třicet koní není možná hodnota, ze které by se člověk posadil na zadek – ale co si budeme povídat, my s normálními auty bychom takovou porcí výkonu navíc nepohrdli. Rozhodující je tady nicméně hmotnost – díky karbonové kapotě, karbonovému přednímu nárazníku, předním blatníkům a výfukovému potrubí kompletně z titanu je GTAm o celých sto kilogramů lehčí, než „civilní“ verze Quadrifoglio. A jak víme, vyšší výkon auto zrychlí na rovince. Ale nižší hmotnost, ta auto zrychlí všude.
A jak probíhaly závěrečné fáze testování? Na to se můžete podívat v tomto videu:
Kupodivu na chování auta ale Kimiho nejvíce baví jeho přítlak: „Největší vliv na vyvážení auta to samozřejmě má ve vyšších rychlostech,“ nechal se slyšet mistr světa z roku 2007. „Jako byste měli najednou více zatíženou přední nápravu, a díky tomu předek rychleji reaguje. Auto je rychlé a zároveň se snadno řídí.“
Lehce umírněná Giulia GTA začíná cenově na částce 175 tisíc eur, tedy 4,46 milionu českých peněz, k dokonalosti dotažená Giulia GTAm je potom o pět tisíc eur dražší, v korunách tedy 4,6 milionu korun.