Hlavní obsah

Kia XCeed a Ceed Sportswagon nově i jako plug-in hybridy

Foto: Kia

Úsporné plug-in hybridní verze oblíbených modelů Kia XCeed a Ceed Sportswagon právě přicházejí na český trh. Mohou se pochlubit čistě elektrickým provozem a nízkou spotřebou, jenže není to zadarmo – za tyto výhody totiž zaplatíte základní cenu atakující milion korun.

Článek

Podle některých revoluční plug-in hybridní pohon (PHEV) má kombinovat všechny výhody elektromotoru (bezemisní provoz, okamžitý zátah, prodlužený dojezd díky rekuperaci energie) s výhodami spalovacího motoru („neomezený“ dojezd). To ostatně předvádí i dvě novinky automobilky Kia – crossover XCeed a kombi Ceed Sportswagon v plug-in hybridní variantě, které právě přicházejí na český trh.

Pohonné ústrojí obou modelů kombinuje elektromotor o výkonu 60 koní s benzinovým motorem 1,6 litru s výkonem 105 koní, které přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku společně pohánějí přední kola celkovým výkonem solidních 141 koní a hlavně 265 Nm, takže rozhodně nebudete na silnici za úplného loudu (na 100 km/h zrychlí obě verze za čas kolem 11 sekund).

Foto: Kia

Baterie pod zadními sedadly neubírají prostor v kufru

Důležitější ale je, že díky baterii s kapacitou 8,9 kWh (umístěné pod zadními sedadly, takže neubírají objem zavazadlového prostoru 437 litrů pro Ceed SW a 291 litrů pro XCeed) ujedete v čistě elektrickém režimu až 60 km (měřeno v režimu NEDC, v reálu to bude spíš 50 km), což většině majitelů pokryje celodenní popojíždění po městě a okolí. Pak stačí vůz zapojit do Wallboxu a zhruba za dvě hodinky máte znovu nabito.

Foto: Kia

Stačí zhruba dvě hodinky u Wallboxu a můžete zase vesele drandit

Když vám elektřina při jízdě přeci jen dojde (nebo potřebujete výraznější akceleraci, případně při jízdě po dálnici rychlostí přes 140 km/h), zapojí se do hry úsporný benzinový atmosférický čtyřválec a jede se vesele dál (tedy dokud nevyjedete i 37litrovou palivovou nádrž). V kombinovaném režimu pak XCeed PHEV vykazuje spotřebu 1,2 l/100 km, Ceed SW je na tom o desetinu hůř – ale výsledné číslo bude záležet nejen na vašem jízdním stylu, ale především na tom, jak často budete nabíjet a jak efektivně budete schopní využívat elektrický pohon.

Tyto úsporné varianty však nevyjdou lacino – základní cena modelu Ceed Sportswagon PHEV je stanovená na 949 980 Kč, Xceed PHEV vyjde ještě o 50 tisíc dráž. Obě auta však svou vyšší pořizovací cenu vyvažují špičkovou výbavou, která kromě 12,3palcové digitální přístrojovky a 10,25palcového dotykového infotainmentu s audiem JBL zahrnuje také dlouhý seznam komfortních prvků (bezklíčový přístup, vyhřívaná sedadla a volant, polokožené čalounění a další) a jízdních asistentů (adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, sledování mrtvých úhlů nebo čtení dopravních značek).

Další výhody pramení ze speciální „elektrické“ SPZ, které zahrnují vyjmutí z povinnosti placení dálniční známky nebo placení parkovného v Praze a dalších městech. Je otázka, jestli to zájemcům skutečně vyváží vysokou pořizovací cenu, ale faktem je, že pokud vozidla PHEV používáte skutečně efektivně, mohou vám ušetřit spoustu peněz a zpříjemnit cestování.

Načítám