Hlavní obsah

Kia Stinger GTR jako konkurence BMW M3? Hudba budoucnosti...

Foto: Archiv Garáž.cz

Podejte nám prst a ukousneme celou ruku. Jakmile korejská automobilka začala mluvit o silném gétéčku s 365 koňskými silami, hned se někdo ozval, že na německou smetánku to nebude stačit. Kia chce ale zjevně sportovní image budovat postupně.

Článek

Už vrcholný Stinger GT s šestiválcem o objemu 3,3 litru a výkonem 365 koní bude pro mnohé oříškem, protože cena téhle verze určitě přeleze cifry, na které jsou zákazníci téhle značky zvyklí. Na druhou stranu asi výrazně podstřelí srovnatelné BMW a Mercedesy (nemluvíme o plnokrevných eMkách, ale spíš polokrevných např. 340i nebo AMG C43 apod.). Bez opravdu brutálního modelu možná Kia zákazníky zavedených značek nepřebere, ale pár lidí by se mohlo rozhoupat, protože Stinger neútočí jen hodnotami z Nürburgringu, ale také velkým vnitřním prostorem a přístupem jako ze staré školy. Primárně je to podle automobilky gétéčko, nechce lámat rekordy, ale nabídnout pohodlí a emoce v jednom balení.

Foto: Archiv Garáž.cz

To ale samozřejmě neznamená, že by Stinger GT nebyl z divokých vajec. Kia si jen hlídá image lidové značky a do sportovnějších verzí se pouští s rozvahou. I tak gétéčko odpálí z nuly na stovku za 4,9 sekundy a pojede díky absenci omezovače skoro 270 km/h. Zajímavý bude i přeplňovaný benzínový dvoulitr a o něco větší diesel. S tím mimochodem testovací jezdci nalítali v Zeleném pekle přes 20 tisíc kilometrů, aby co nejlépe odladili podvozek.

Zástupci korejské automobilky nevylučují do budoucna GT verze dalších modelů, ale o případném GTR, které by šlo po krku eMkovým bavorákům nebo RSkovým audinám, se prý začne uvažovat až ve chvíli, kdy by se ze Stingera GT stal nečekaný hit. Sami pochybujeme, že by se GTR kdy objevilo, ale jinak tomuhle modelu držíme palce, protože pokud se alespoň trochu povede, mohla by to být cenově dostupná a příjemně oldschoolová alternativa k německým dálničním stíhačkám. V záplavě SUV a crossoverů rozhodně svěží vánek, nemyslíte?

Načítám