Článek
Na Kiu Stinger se těšíme hodně. A nejen na vrcholnou šestiválcovou verzi, která je ozdobou nového modelu, ale vlastně i na foukaný dvoulitr, protože i ten přichází s pohlednou kastlí a pohonem zadních kol. Nebudeme si ale namlouvat, že bychom při výběru mezi oběma motorizacemi váhali, tím spíš, že 3,3litrový šestiválec je závanem starých dobrých časů. Kia je na nový vůz natolik pyšná, že ho dokonce doma bude nabízet pod speciálním odznáčkem a nikoliv jako Kiu. Není to žádná nová strategie, podobně se tu s jiným "knoflíkem" na kapotě prodávala i Optima a zákazníci jsou prý zvyklí na to, že Stinger je prémiovka, a proto je takto odlišen. Škoda, že něco podobného Kia nezkusí i v Evropě, protože např. na volantu její už trochu archaické logo působí trochu jako pěst na oko.

Co se nám naopak líbí velmi, je snaha ještě před finálním výkopem produkce Stingera GT trochu popohnat. Kia cílí na německé prémiovky a podle toho musí jezdit. Původní hodnota akcelerace z nuly na sto byla v poslední tiskové zprávě posunuta z 5,1 sekundy na 4,9 sekundy. Ještě než začneme jásat, je třeba připomenout, že Stinger GT bude k dostání s pohonem zadních, ale i všech kol. A právě čtyřkolka může ty dvě desetinky ubrat. Pokud se ale jedná o zadokolku, je to velmi pěkný výsledek, který Stinger GT posílá do oblasti mezi Audi S5 (4,7 s), Mercedes-Benz C43 AMG (4,7 s) a BMW 340i (4,9 s). Vskutku vybraná společnost.