Hlavní obsah

Kia Rio přijíždí s decentním faceliftem a moderní technikou

Foto: Kia

Po čtyřech letech na trhu se oblíbený hatchback Rio dočkal faceliftu. Na povrchu působí velmi decentně, větší změny se odehrály pod kapotou – Kia nasazuje nové motory s mild-hybridním ústrojím, novější dotykový infotainment a bezpečností asistenty z vyšších segmentů.

Článek

Říká se, že není důležité to, co je na povrchu, ale uvnitř. Pro aktuální facelift oblíbeného modelu Kia Rio to platí do puntíku, protože zvenku omlazení sotva poznáte (užší maska chladiče imitující tygří nos, nižší a širší přední nárazník s novým uložením mlhovek, velmi vítaný je přesun LED techniky světel do standardu, přibyly také dva nové laky a 16palcová kola s osmi paprsky), pod kapotou se však odehrály zásadní změny.

V kabině si všimnete nového displeje palubního počítače s úhlopříčkou 4,2“ a lepším rozlišením, vylepšený centrální infotainment se přestěhoval na 8“ dotykovou obrazovku, doplňková ovládací tlačítka se pak z boků přemístila na jeho spodní hranu. Nově také umí přes Bluetooth připojit více zařízení a propojit je přes Android Auto nebo Apple CarPlay bezdrátově. Také si můžete dopřát víc barevných kombinací čalounění a dekorů, ale důležitější je, že kromě standardního výškově nastavitelného sedadla řidiče už Rio může mít na přání i výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

Foto: Kia

Nový infotainment a displej palubního počítače jsou nejvýraznější změny v kabině

Rio se také stává prvním modelem Kia vybaveným novou mild-hybridní pohonnou jednotkou – jde o turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1,0 T-GDi doplněný 48V MHEV ústrojím, které šetří palivo delším časovým oknem pro stop/start i podporou benzinového motoru při akceleraci. Výsledkem by měla být kombinovaná spotřeba nižší o 8 až 10 %. Výkon má sice stejný jako předchozí jednotky (100 a 120 koní), nabídne však o 16 % vyšší točivý moment (200 Nm). Podíl na vyšší efektivitě má i nasazení nové inteligentní manuální převodovky iMT, která se obejde bez mechanické vazby a nahrazuje ji elektronickým ovládáním.

Kia rozšířila také nabídku jízdních asistentů na palubě Ria – k nouzovému brzdění (které nově detekuje i chodce a cyklisty) a udržování jízdy v pruhu přidává ještě adaptivní tempomat, čtení značek s rychlostními limity, monitorování slepých úhlů, upozornění na projíždějící dopravu při vyjíždění z parkovacího místa nebo sledování řidičovy pozornosti, tedy prvky, které byly dosud obvyklé jen o třídu výš.

Nové Rio je tak dobře vyzbrojené na další kolo souboje s krutou konkurencí v tomto nejnabitějším segmentu. Na trh dorazí ve třetím čtvrtletí letošního roku, o cenách vás budeme informovat při uvedení na český trh.

Načítám