Článek
Již včera jsme vám přinesli první jízdní dojmy s novou Kiou Rio, kterou jsme jezdili v okolí portugalského Lisabonu. Celý článek najdete zde. Rozplývali jsme se v něm nad fungováním naftového modelu, naopak příliš se nám nelíbil benzinový litr se 100 koňmi na sedmnáctipalcových kolech.
Dnes je však již jasné, jaká specifikace vozu se dostane na český trh a mnohé se tím objasňuje. V prvé řadě - naftový motor nečekejte. Kvůli chystaným přísnějším emisním limitům se zdá, že diesely v této třídě již nebudou moci přežít, konkrétně se jejich konec odhaduje za rok a půl. Kia přesto nafťák do auta nabídla, ovšem jen a pouze pro některé trhy. Zejména v těch jižních se totiž takového malé vozy s dieselem stále kupují.
Rozloučit se budeme muset i se sedmnáctipalcovými koly, na kterých Rio sice vypadá dobře, ale volba těchto kol výrazně omezuje jízdní komfort, takže my po nich smutnit nebudeme. Poslední ztrátou je právě testovaný litrový tříválec s turbem a stovkou koní. Na našem trhu bude v nabídce rovnou až silnější varianta se 120 koňmi. Je to logické, Kia totiž nabízí ještě atmosférickou čtrnáctistovkou, která má rovněž výkon 100 koní.
Motorová paleta Ria v České republice se tedy bude skládat ze tří benzinových motorů. Základem bude atmosférická dvanáctistovka s 84 koňmi, nad ní stojí stokoňová 1.4 a vrcholem je litrový tříválec turbo se 120 koňmi. Ceny ještě nejsou známé, my tipujeme, že základ bude stát okolo 230 až 240 tisíc korun.