Hlavní obsah

Kia Rio: Diesel u nás nečekejte, stejně jako velká kola

Foto: Archiv Garáž.cz

Včera jsme vám přinesli exkluzivní první jízdní dojmy se čtvrtou generací Kie Rio. Dnes již víme detaily o české specifikaci. Z šesti motorů nakonec dostaneme jen tři, má nás to však mrzet? Pokud máte rádi diesely, tak ano.

Článek

Již včera jsme vám přinesli první jízdní dojmy s novou Kiou Rio, kterou jsme jezdili v okolí portugalského Lisabonu. Celý článek najdete zde. Rozplývali jsme se v něm nad fungováním naftového modelu, naopak příliš se nám nelíbil benzinový litr se 100 koňmi na sedmnáctipalcových kolech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dnes je však již jasné, jaká specifikace vozu se dostane na český trh a mnohé se tím objasňuje. V prvé řadě - naftový motor nečekejte. Kvůli chystaným přísnějším emisním limitům se zdá, že diesely v této třídě již nebudou moci přežít, konkrétně se jejich konec odhaduje za rok a půl. Kia přesto nafťák do auta nabídla, ovšem jen a pouze pro některé trhy. Zejména v těch jižních se totiž takového malé vozy s dieselem stále kupují. 

Rozloučit se budeme muset i se sedmnáctipalcovými koly, na kterých Rio sice vypadá dobře, ale volba těchto kol výrazně omezuje jízdní komfort, takže my po nich smutnit nebudeme. Poslední ztrátou je právě testovaný litrový tříválec s turbem a stovkou koní. Na našem trhu bude v nabídce rovnou až silnější varianta se 120 koňmi. Je to logické, Kia totiž nabízí ještě atmosférickou čtrnáctistovkou, která má rovněž výkon 100 koní.

Foto: Archiv Garáž.cz

Motorová paleta Ria v České republice se tedy bude skládat ze tří benzinových motorů. Základem bude atmosférická dvanáctistovka s 84 koňmi, nad ní stojí stokoňová 1.4 a vrcholem je litrový tříválec turbo se 120 koňmi. Ceny ještě nejsou známé, my tipujeme, že základ bude stát okolo 230 až 240 tisíc korun.

Načítám