Hlavní obsah

Kia přepudrovala Stinger, dostupný bude jen se šestiválcem

Foto: Kia

Kia Stinger – facelift 2020

Korejská Kia omladila svůj fastback Stinger. Z nabídky tří motorizací vypadl benzinový i naftový čtyřválec, Stinger si tak pořídíte výhradně se šestiválcem. Přepracovaný je infotainment a přibyly rovněž nové bezpečnostní a komfortní funkce.

Článek

Kia Stinger je vynikající automobil: skvěle jezdí, má pořádné motory, křivky od designéra Petera Schreyera za tři roky nestačily zestárnout a cenově lze tento fastback pořídit lehce nad milion. A to už nemusíte moc věcí přikupovat jako třeba u německých prémiových značek. Tedy alespoň dosud stál lehce nad milion...

Změny na vnějším vzhledu jsou pouze decentní. Odlišné jsou přední diodové světlomety a zadní „podpis“ – linka táhnoucí se mezi levým a pravým světlem, která kopíruje malý spojler nad ním. Pozorné oko si všimne, že směrová světla mají 10 samostatných LED segmentů a vypadají jako šachovnice. Nový design mají i 19palcová litá kola.

Stran vnějšího designu je to vše, více se měnil interiér. Zde je největší odlišností nový dotykový displej o průměru 10,25 palce. Dovoluje připojit a pracovat se dvěma mobilními zařízeními najednou (Apple CarPlay a Android Auto) a většinu funkcí lze nyní ovládat hlasově. Nový je rovněž sedmipalcový digitální přístrojový štít. Fotku inovovaného interiéru Kia bohužel neukázala.

Stinger dostal taky přepracované bezpečnostní pomocníky – systém autonomního nouzového brzdění, jízdu v pruzích s lepší detekcí nebo lepší monitorování situace při couvání z parkovacích míst.

Nový je systém varování pro bezpečné vystupování z vozu nebo detekce mrtvého úhlu, kdy při zapnuté směrovce je řidič varován v zrcátku i přímo v digitálním přístrojovém štítu obrazem z kamery. Funkce ROA pak upozorní řidiče v případě, že na zadních sedadlech zapomene dítě či zvíře.

Foto: Kia

Kia Stinger – facelift 2020

V roce 2017, kdy byl Stinger představen, se v Evropě nabízel se třemi motorizacemi: dvoulitrovým benzinovým čtyřválcem o výkonu 180 kW (244 koní) a pohonem jenom zadních kol. Dále zde bylo 2,2 CRDi (147 kW/200 k), které se k charakteru vozu moc nehodilo. A konečně třetí motorizací byla 3,3 V6 T-GDi (Turbocharged Gasoline Direct Injection).

Právě poslední možnost jako jediná zůstala v nabídce. Protože si ostatní dva motory zákazníci moc nekupovali, Kia je v rámci faceliftu vyřadila. A víte co? Vůbec to nevadí. Vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a zdvihovým objemem 3,3 litru nabídne 370 koní při 6 000 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 510 Nm při 1 300 až 4 500 otáčkách.

Zrychlení na „stovku“ se odehraje za 4,9 sekundy (žádná jiná Kia není takhle rychlá) a Stinger dovede uhánět až 270 km/h. Motor je spřažen s hladce řadící osmistupňovou automatickou převodovkou; standardem je pohon všech kol.

Otázkou jsou ceny. V ceníku českého zastoupení dosud nalezneme šestiválcový Stinger za 1 399 980 korun; připlácet ale můžeme jen za speciální lak či kožené čalounění. Verze s benzinovým čtyřválcem jde stále koupit, přijde na 1 099 980 korun. Zůstává však otázkou, zda facelift cenu náhodou nezvýší... obáváme se, že je to dost dobře možné.

Načítám