Článek
Niro EV bylo již představeno na korejském autosalonu v Jeju, ovšem verze pro evropský trh se plně odhalí teprve v říjnu na autosalonu v Paříži. Navenek se od hybridní verze odliší zaslepenou „mříží chladiče“ s nabíjecím portem a také modrými linkami, lemujícími příď.
Většina karoserie nicméně zůstává stejná, takže je Niro EV i nadále jakýmsi křížencem mezi kombíkem a SUV. Silueta auta vypadá jako vcelku klasický osobák, nicméně zavěšení je mírně zvednuté a nechybí ochranné oplastování podběhů, prahů a spodků nárazníků.
Kia zatím bohužel neuvedla, jakým výkonem elektrické Niro disponuje. Jisté ovšem je, že Kia nabídne svůj elektromobil s dvojicí kapacit baterií. Základem je modul o kapacitě 39,2 kWh, nabízející dojezd přes 300 kilometrů.
Za příplatek potom lze získat i větší li-po akumulátory o kapacitě 64 kWh a s nimi lze najet přes 450 kilometrů. Obě hodnoty jsou navíc naměřeny pomocí metody WLTP, což znamená, že by se opravdu mohly přiblížit realitě.
Niro EV se začne v Koreji prodávat už začátkem druhého pololetí, ovšem brzy dojde k rozšíření do zbytku světa, pochopitelně včetně Evropy. U nás v ČR bychom tak mohli elektrické Niro spatřit ještě letos.