Hlavní obsah

Ken Block má novou hračku – 914koňový pick-up!

Foto: Ken Block

Tenhle pick-up moc nákladu neuveze, ale všude bude hrozně rychle

Ken Block možná ve špičkové světové rallye nezazářil, ale na domácí půdě válí skvěle a jeho driftovací spektákly Gymkhana trhají rekordy sledovanosti. Hlavně proto, že pro každý díl vymyslí něco nového – nové triky, nové prostředí i nové auto. A v případě jubilejní Gymkhany s číslem deset, jejíž premiéra proběhne v prosinci, už dnes víme, který z čtyřkolových hrdinů si v ní užije hlavní roli. Přivítejte Hoonitruck!

Článek

Na hvězdy rallyeového nebe Ken Block možná nemá, ale show umí udělat výbornou a také je skvělý obchodník. Jeho Gymkhana videa byla v podstatě jen reklamy na jeho osobu a jeho módní firmu DC Shoes, přesto se prakticky každému dílu podařilo strhnout počítadla na YouTube. Svůj podíl na tom měla také reportáž v Top Gearu, kde svezl Jamese Maye na improvizovaném letištním okruhu. Díky tomu se z něj definitivně stala světová mediální hvězda.

Tehdy ještě začínal s jednoduchou tratí a závodní verzí Subaru Impreza STi. Se stoupající popularitou svých videí však postupně přišel se speciálními kreacemi na bázi aut od Fordu, k němuž má speciální vztah. Nejdřív to byla 600koňová Fiesta, pak přišel s 858koňovým klasickým Mustangem ve čtyřkolce, kterému říkal Hoonicorn (pro film Driftkhana, kdy dveřmi napřed projel celou trať Pikes Peak Hillclimb, ho upravil dokonce na 1 400 koní a pojmenoval Hoonicorn V2) a teď přichází Hoonitruck.

Foto: Ken Block

I oproti velkém Hoonicornu je nový Hoonitruck ještě o dvě čísla větší

Základem se stal pick-up Ford F-150 z roku 1977 – podobný měl i pan Block senior, když byl Ken ještě teenager. Později se na něm Ken dokonce učil řídit a udělal s ním svůj první burnout. Hoonitruck bude ale v pálení gum asi ještě o trochu lepší. Má totiž 914 koní a 950 Nm, které produkuje upravený dvakrát přeplňovaný 3,5 V6 EcoBoost pocházející z dílny Ford Performance. Se stejným motorem (jen o dost slabším) pod karoserií Fordu GT loni tovární závodní tým Fordu vyhrál Le Mans, takže by měl stačit i na nějaké to veselé bokování před kamerou. Koncovky výfuku má vyvedené do boku hned za předními koly, takže ho nejen nepřehlédnete, ale rozhodně ani nepřeslechnete.

Foto: Ken Block

Trubkový rám a místo korby chladič a palivová nádrž. Trochu jiný pick-up...

Zbytek auta je čistokrevná zakázková stavba z dílny Detroit Speed z Mooresville, NC. V podstatě jde o siluetu postavenou na unikátním trubkovém rámu, do něhož je vpasovaný motor se sekvenční 6stupňovou převodovku Sadev, která posílá výkon na všechna čtyři kola. Konstrukce vychází z předchozího projektu Hoonicorn, vše je však dotažené k dokonalosti a navíc přizpůsobené větším rozměrům výchozího pick-upu. Jiná velikost je první věc, na kterou si Ken musel zvykat (jen se podívejte na délku zadního převisu s křídlem). Podle jeho zkušeností se navíc celé auto chová trochu jinak – jinak přenáší váhu, jinak klouže, jinak reaguje na plyn a brzdy… Byl to pro něj zkrátka úplně nový zážitek.

Celá stavba zabrala dva roky (zhruba stejně jako Hoonicorn) a Ken je z výsledku hodně nadšený: „Je to prostě to nejdrsnější a nejunikátnější auto, jaké jsem v poslední době viděl, a perfektně se hodí k mému Hoonicornu. Je vážně šílené pohazovat si s něčím takhle velkým při Gymkhaně, která vyžaduje precizní řízení. Ale auto vypadá na kameře naprosto dokonale, a právě to byl náš cíl od samého začátku. Už se nemohu dočkat, až ho fanoušci uvidí v akci. Myslím, že ho budou milovat!“

Hoonitruck se veřejnosti poprvé oficiálně ukáže příští týden na tuningové výstavě SEMA v Las Vegas. Pokud se tam nechystáte, musíte si počkat až na premiéru desátého dílu Gymkhany, která se uskuteční 7. prosince na kanálu Amazon Prime. A jestli nemáte předplatné, o deset dní později video uvidíte na YouTube kanálu Kena Blocka TheHoonigans.

Nevíme, jak vy, ale my se už nemůžeme dočkat!

Baví vás koukat na Gymkhanu?
ANO, Ken vždycky přijde s něčím novým
85,9 %
NE, je to vyčpělá, okoukaná nuda
14,1 %
Celkem hlasovalo 297 čtenářů.
Související témata:
Načítám