Článek
Hoře Tianmen se říká Brána do nebe, protože pod jejím vrcholem zeje otvor ve skále, kterým je vidět přímo do oblak. Vede k ní dlouhé schodiště o 999 stupních, po němž musí každý návštěvník vystoupat (před časem jej ale zdolal i Jaguar Land Rover se svým Range Roverem Sport).
Nás teď ale víc zajímá ta 12kilometrová silnice s 99 zatáčkami, která schodům předchází. Nádherný kus asfaltu jako vystřižený z mokrých snů nadšených řidičů (letos ji v rekordním čase zdolal Volkswagen se svým elektrickým speciálem ID.R) se ale zároveň těší neblahé pověsti nejnebezpečnější silnice Číny kvůli své strmosti, nepřehlednosti a nepříjemné kombinaci úzké silnice a nepřehledných zatáček.
Právě ji se rozhodl zdolat automobilový kouzelník Ken Block pro své nové video Climbkhana_Two, tedy druhou epizodu své show, která se neodehrává mezi pečlivě rozestavěnými kužely v kontrolovaném prostředí, ale na skutečné (pouze uzavřené) silnici. Možná si pamatujete první díl, kdy se svým přemotorovaným Mustangem s pohonem všech kol (říká mu Hoonicorn V2) zdolával slavný americký vrch Pikes Peak.
Tentokrát se posadil za volant svého Hoonitrucku, 914koňového speciálu s unikátním trubkovým rámem a siluetou karoserie pick-upu Ford F-150, který si zahrál v desáté Gymkhaně. Výstup na horu Tianmen, to je ale docela jiná výzva…
Ken i Hoonitruck se jí ale zhostili s velkým přehledem. Auto se nechalo naprosto precizně vést a kroužilo na milimetr přesně jeden smyk za druhým s bílou clonou štiplavého kouře ze spálených pneumatik. Ken tak znovu dokazuje, že s volantem umí a driftování má prostě v krvi. Jakou výzvu si asi zvolí pro příště…?