Hlavní obsah

Kapesní raketa má jméno Mini GP John Cooper Works

Foto: Mini

Stačí jeden pohled a je vám jasné, že Mini GP John Cooper Works vypadá jako závodní auto. Jenže taky se tak chová...

Vypadá roztomile, ale je to zabiják! Mini JCW má všechny předpoklady k tomu, aby se stalo králem třídy malých hothatchů. Jestli pojede stejně dobře jako předchozí model, máme se vážně na co těšit, protože ty parametry berou dech… A pozor, jde o limitovanou sérii!

Článek

Třída supermini už dávno není tak miniaturní jako kdysi, ostatně i to Mini nám hodně vyrostlo, ale pořád platí, že tihle prckové umí na točité okresce vyškolit leckterý supersport. Je to kvůli jejich kapesním rozměrům, nízké váze a z toho pramenící obratnosti. Tihle malí zabijáci se už ale dávno nespoléhají jen na tohle, mají i koně!

Foto: Mini

Čtyřválcový dvoulitr má dvojité přeplňování, jiné sání i výfuk a přeprogramovanou řídicí jednotku

V případě nového Mini GP John Cooper Works se dokonce bavíme o výkonu 306 koní a točivém momentu 450 Nm, dvakrát přeplňovaný dvoulitr ve spojení s osmistupňovou převodovkou Steptronic pak skrz samosvorný diferenciál pohání přední kola. Tato malá raketa vystřelí na stovku za 5,2 s a jede 265 km/h, což před pár lety byly parametry ryzích sportovních aut…

Je jasné, že pod atraktivní skořápkou se skrývá základ v podobě běžného Cooperu JCW, ale uznejte sami, že všechna ta cingrlátka navíc dělají z Mini GP velmi atraktivní hračku. Brutální rozšíření blatníků, obrovské křídlo na střeše, hladový přední nárazník, zadní nárazník s difuzorem a v něm dvojitá koncovka výfuku, 18palcová kola a stylové označení GP. Je až úsměvné, jak málo vlastně stačí i jak dobře funguje kombinace dvoubarevného lakování. A to číslo 2020, které najdete na předních blatnících, nesymbolizuje rok, ale je výrobním číslem limitované série.

Foto: Mini

Sériové číslo konkrétního modelu najdete na předním blatníku i na panelu před spolujezdcem

Mini GP se podobně jako předchozí modely bude prodávat jen jako dvousedadlová záležitost – místo zadních sedadel je tady „lešení“, pardon, ochranná klec. Přední anatomické sedačky mají kontrastní prošívání, dojem pak dělají i červené bezpečnostní pásy, loga GP na kobercích, dveřních prazích i zadních podbězích, sériové číslo auta dále zdobí taky kryt airbagu před spolujezdcem.

Jestli vás zajímá, kolik kusů Mini GP tedy bude celkově vyrobeno, vězte, že jich nebude více než tři tisíce pro celý svět. A všechny se budou kompletovat na jednom místě, konkrétně v manufaktuře v britském Oxfordu.

První auta si zákazníci převezmou v březnu roku 2020. Jsme opravdu zvědaví na cenovku, neboť model John Cooper Works, ze kterého limitovaná série GP vychází, se v ČR prodává za 842 400 Kč. Jenže ten má „jen“ 231 koní…

Načítám