Článek
Právě poslední zmíněný případ se přesně stal u Nissanu, a přestože se jedná o oficiální koncept od samotné automobilky, výsledek je mírně řečeno hrůzu nahánějící. Na oslavu toho, že Leaf překročil na domácím japonském trhu odbyt 100 000 kusů, představila automobilka na místním ekologickém fóru koncept Leaf Convertible.
Asi nejpodivuhodnější prvek celého elektro-kabrioletu je zadní partie. Standardní Leaf je pětidveřový hatchback, disponující výklopnou zádí v podobě pátých dveří. Toto uspořádání ovšem u kabrioletu zůstalo, čímž vznikla podivně vysoká zadní část. Aby toho nebylo málo, byly opěrky zadních sedadel o velký kus zvýšeny, takže zadní místa vypadají, jako kdyby měli pasažéři vyčnívat střechou ven.
Soudě dle konstrukce to potom vypadá, že žádnou „náhradní“ střechu Leaf nedostal. Vyvstává však otázka, zda by celou tuhle parádu ještě vůbec nějak zachránila.
U spousty konceptů mnohdy nabýváme dojmu, že by je automobilka měla začít vyrábět. U Leafa bez střechy však tenhle pocit ani trochu nemáme. Vize praktického elektromobilu coby kabrioletu je sice docela zajímavá, leč provedení dost pokulhává. Jakkoliv je standardní Leaf s „celou karoserií“ docela koukatelným autem, koncept bez střechy vyvolává závratě.