Hlavní obsah

K čemu BMW M8, když můžete mít pekelné M850i

Foto: G-Power

BMW M850i od G-Power

Možná jste stále kouzlu tuningu nepropadli, ale dnes se budeme snažit, aby tomu do budoucna bylo jinak. Když se totiž do úpravy pustí někdo, kdo tomu rozumí, kdo to umí a kdo se nebojí, je výsledek fenomenální. Jako tato verze BMW M850i, kterou bychom asi nutně potřebovali mít v garáži.

Článek

Koncem loňského roku pro vás Jakub Rejlek právě M850i pořádně otestoval. Níže najdete odkaz, ve kterém zjistíte jak podrobnosti o autě, tak také to, jak se mu s autem jezdilo. I my si ale v rychlosti připomeneme, co že se vlastně pod označením BMW M850i ukrývá. Tohle sportovní kupé sklízí pozitivní hodnocení prakticky ze všech stran.

Aby také ne, když se na jejím vývoji notnou měrou podílel divize M značky BMW. Mimochodem, během letoška pošle tato sportovní divize na silnice super rychlé BMW M8, ale to trochu předbíháme. M850i pohání přeplňovaný osmiválec, který na všechna kola pomocí automatické převodovky Steptronic posílá výkon 530 koní a točivý moment 750 Nm. Navzdory svým nezanedbatelným rozměrům je i dle Jakuba tohle auto velmi příjemně ovladatelné a nesmírně hbité. Ovšem jeho cena není z těch, které by z něj dělali dostupnou hračku. Připravit si musíte minimálně 3 357 900 Kč. A co se stane, když se na něm vyřádí profesionální úpravce, který mu přidá na výkonu?

Pak začne chystaná verze M8 zcela ztrácet význam. Tím úpravcem je německá firma, která si říká G-Power. Ta vsadila na úpravu map řídicí jednotky, na výměnu výfukového potrubí a na montáž lepších katalyzátorů. Ve výsledku se dostali až na výkon 661 koní a točivý moment 890 Nm. Zrychlení z klidu na 100 km/h jejich nová hračka zvládne za 3,1 sekundy a maximální rychlost se zastaví na 320 km/h. Dosti působivé, co myslíte? Má to ale malý háček.

G-Power opravdu upravili jen výše zmíněné, takže třeba zavěšení nebo hlavně brzdy jsou sériové a nastavené na mnohem nižší výkon. Na tom by to ještě chtělo zapracovat. Ovšem i sám úpravce pro zahraniční média potvrdil, že další verzi úpravy má v plánu. Tento výkonnostní upgrade je jen začátek. I když nutno říct, že na co sáhne divize M, je skvělé nejspíš i pro takový výkon dostačující.

Ovšem pokud si chcete svou „osmičku“ nechat takto upravit, budete si muset k té pořizovací ceně připočíst dalších v přepočtu zhruba 64 tisíc korun jen za úpravu řídicí jednotky. Na dalších 107 000 Kč vás vyjdou nové katalyzátory a 11 000 Kč si připravte na odstranění omezovače rychlosti. A samozřejmě jde i o design. G-Power proto k autu nabízí velmi slušivá kola v rozměru 21 palců. Sada vás vyjde na v přepočtu 227 290 Kč.

Související témata:
Načítám