Článek
Na jaře se světu poprvé ukáže čtvrtá generace modelu Fabia. Nejprve jako hatchback, později přijde i karosářská verze kombi. Praktičtější kombi ale letos nebude, nejspíš až za dva roky. Design nové Fabie má na svědomí šéfdesignér Oliver Stefani, který v roce 2017 nahradil Jozefa Kabaně.
Na jaře zamíří do prodeje první sériový elektrický model Škody – Enyaq iV. Jeho podoba je už měsíce známá, zatím se ale nedodává zákazníkům. Na silnicích v okolí Mladé Boleslavi lze spatřit pouze testovací prototypy. Ještě v tomto roce by se mělo představit pseudokupé, které přinese více emotivní design.
Letos projde omlazením také největší SUV v nabídce Škody – Kodiaq. Hovoří se o příchodu plug-in hybridní verze RS, která by měla nahradit vrcholný naftový model, jež padnul za oběť přísných evropských emisních limitů.
Mladoboleslavská automobilka si letos připomíná několik důležitých „kulatých“ výročí. Tím možná nejdůležitějším je spojení s koncernem Volkswagen 16. dubna 1991. Škoda v té době vyráběla jedinou modelovou řadu (Favorit) a ročně vyprodukovala pouhých 200 tisíc aut.
Dnes jsou prodeje, respektive výroba šestkrát větší a modelových řad je také zásadně více, celkem osm modelových řad – Fabia, Scala, Kamiq, Octavia, Karoq, Kodiaq, Superb a první elektrický model Enyaq iV.
Letos slavní pětadvacetiny první generace Octavie, dodnes nejprodávanější model mladoboleslavské automobilky. Dvacetiny pak první generace Superbu, modelu střední třídy.
Škoda Auto si letos připomíná také 120 let svého působení v motoristickém sportu. Tovární jezdec Narcis Podsedníček 29. června 1901 v sedle motocyklu L&K dokončil náročný závod – 1 196 km dlouhou trať Paříž – Berlín.
Sluší se připomenout také největší škodovácký úspěch na poli motorsportu – tento rok je tomu 40 let, co Škoda s modelem 130 RS získala titul v rámci okruhového Mistrovství Evropy cestovních vozů.