Hlavní obsah

Jízdní řád Aston Martina: Elektřina i šestiválce od AMG

Foto: Aston Martin

Tobias Moers, bývalý šéf AMG, který od loňského srpna „zachraňuje“ britskou automobilku Aston Martin, se rozpovídal v obsáhlém interview pro britský týdeník Autocar. A zajímavých informací řekl nemálo. Víme, kdy dorazí první čistě elektrický model a co bude s vývojem benzinového šestiválce.

Článek

Tobias Moers je bývalý šéf Mercedes-AMG, který loni v srpnu převzal řízení Aston Martinu. Automobilky, která v té době krvácela tempem 120 milionů liber ročně. Velké změny nelze představit za měsíc ani za dva, nicméně obrysy restrukturalizace dle Moersovy taktovky jsou nyní docela patrné a velice logické.

Předně: do konce roku 2023 by mělo podle informací Autocaru přijít „více než 10“ nových modelů. Je to skutečně velké množství a zahrnuje to i znovuvzkříšenou značku Lagonda, vyhrazenou pro ta nejluxusnější auta. Vývoj vlastního šestiválce byl zrušen a celkem logicky se nyní britská automobilka poohlídne u AMG, kde mají vhodné řadové šestiválce. Vyjde to podstatně levněji.

Dalším milníkem bude plně elektrický model. Ten přijde kolem roku 2025. O co konkrétně půjde, zatím není jisté, ale vsadili bychom se, že kromě kupé dorazí i elektrická verze sportovně-užitkového DBX.

Dlouhodobé plány počítají s tím, že Aston využije upravenou platformu EV od Mercedesu a v roce 2030 bude polovina jeho prodejů čítat čistě elektrická vozidla. Počítá se ale i s plug-in hybridy a závodními auty výhradně se spalovacími motory.

Výkon jako v F1

Letos se také dočkáme silničního hypersportovního modelu Valkyrie, jehož premiéra byla roky odkládána. Pod kapotou bude mít „poctivý“ dvanáctiválec o zatím neuvedeném výkonu. Za jeho volantem ale máte prý prožívat podobné zrychlení jako piloti monopostů Formule 1. Aston počítá, že příští rok půjde do prodeje také odvozená verze roadster.

Foto: Aston Martin

Tobias Moers

Nových plug-in hybridních verzí se dočká také DBX (v roce 2023) a kupé DB11. Přijdou také nové verze modelů Vanquish a Valhalla. Pro modely Vantage a DB11 se budou dodávat speciální sportovní edice s vyšším výkonem.

Moers také dodal, že se mu podařilo zjednodušit výrobní proces, zatímco se zvýšila výstupní kvalita. Aston Martin by tak mohl pod novým kapitánem odplout ze ztrátových vod do zářných zítřků. Zda se tak opravdu stane, budeme vědět někdy za dva tři roky.

Načítám