Článek
Je to sotva pár dnů, co jsme vás informovali o Defenderu, který by se nám hodně líbil. A i vy byste si s pětilitrovým osmiválcem pod kapotou jistě dali říct. A dost podobně se nám líbí i Range Rover Chieftain, moderní reinkarnace první generace. Ta se prodávala od roku 1970 v třídveřové verzi, od roku 1981 i v pětidveřovém provedení. Konec výroby přišel až v roce 1996. Dnes je jako youngtimer ještě dostupný, vedle svých novějších sourozenců ovšem nepůsobí tak luxusně, jako kdysi.
Pokud ale máte náhodou potřebu mít jej doma, ideálně v nějaké silné verzi, je tu šance. A ke slovu se dostává společnost Jensen International Automotive. Ano další slavné jméno z britské automobilové historie, které dodnes modernizuje sportovní modely Interceptor a FF slavné značky. Jensen se nově rozhodl rozšířit nabídku o úpravu klasického Range Roveru.
Range Rover Chieftain je tak důkladně upravený, že je to vlastně nové auto. Karoserie projde vždy absolutní renovací a opravou, aby měla naprosto špičkovou kvalitu. Uvnitř v koženém interiéru jsou sice staré známé tvary, ale najdete tu moderní multimediální systém s navigací a barevným dotykovým displejem. Rám podvozku pochází z modelu Discovery 3. Zcela jiný je ale motor, který nepochází z portfolia automobilky Land Rover. Jde o osmiválec LSA 6.2 s výkonem 564 koní a točivým momentem 747 Nm, který znají dobře majitelé Cadillacu CTS-V. V Chieftainu je spojen se šestistupňovým automatem. Motoru sekunduje i vzduchové odpružení a lepší brzdy, abyste měli šanci potenciál auta využívat.