Hlavní obsah

Jedno z kolínských trojčat dostává facelift. Které?

Foto: Archiv Garáž.cz

Japonský prcek, který se vyrábí v České republice, dostane po čtyřech letech další inovaci. Osvěžený model se poprvé představí v Ženevě. Auto by mělo získat ještě lepší jízdní vlastnosti.

Článek

Toyota Aygo je jedním z nejprodávanějších automobilů v segmentu A. Po faceliftu nabídne ještě lepší jízdní schopnosti i ovladatelnost pro větší potěšení za volantem. Současná Toyota Aygo, uvedená v roce 2014, přinesla v Evropě Toyotě v  segmentu A pozoruhodné úspěchy. Díky charakteristickému a okamžitě rozpoznatelnému 'X' na předních partiích a širokým možnostem nabízených zákaznických úprav dokáže za všech okolností vystoupit z davu.

DESIGN

Faceliftované Aygo si zachovalo svůj ikonický podpis v podobě písmene 'X' na čele vozu, avšak původní dvourozměrná grafika byla přepracována do výraznější prostorové podoby. Součástí markantních čelních partií jsou i přepracované sdružené světlomety v duchu designových zásad Keen Look se zabudovanými světly denního svícení, které již na první pohled stvrzují podobu nové Toyoty Aygo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nové LED světlovodné trubice na zádi vozu propůjčují Toyotě Aygo odlišný vzhled a napomáhají k její okamžité rozpoznatelnosti. Jedinečný světelný podpis vyvolává představu kompaktní kabiny nad širší hmotou v oblasti nárazníků a zároveň zdůrazňuje šířku zadních partií vozidla a jeho vysokou stabilitu.

Nově ztvárněný exteriér jde ruku v ruce se dvěma novými odstíny karoserie – černým s modrými doplňky a magenta s černou střechou – a rozšířením nabídky kol o ozdobné kryty s technickým vzhledem a 15" litá kola – v jedinečném provedení pro každý ze stupňů výbavy, opět s důrazem na prémiový vzhled nového modelu. Modernizovaná grafika přístrojů sdruženého displeje se vyznačuje výraznějším trojrozměrným zpracováním a novou barvou podsvícení. Návrháři použili barevné schéma v odstínu „šedý křemen“ a „černý lak“. Pro většinu stupňů výbavy též vznikla nová látka čalounění sedadel.

USPOŘÁDÁNÍ STUPŇŮ VÝBAVY

Uspořádání stupňů výbavy pro nové Aygo má díky speciálnímu zaměření na nejvyšší část segmentu oslovit širší skupiny zájemců. Pro každý stupeň výbavy jsou typické jedinečné designové prvky, snadno rozpoznatelné podle provedení předního nárazníku, specifických litých kol a úpravy interiéru. Toyota Aygo nabídne tři stupně výbavy, od základního x přes prostřední x-play až po nejvyšší x-clusiv.

Foto: Archiv Garáž.cz

Součástí výbavy  x-play bude například klimatizace nebo multimediální soustava x-touch se 7" dotykovým displejem. Nová nejvyšší výbava  x-clusive nabídne dvoubarevné lakování s výběrem ze tří barev, jedinečná 15" litá kola v provedení se zdvojenými paprsky, sedadla částečně čalouněná kůží, automatickou klimatizaci, systém bezklíčového nastupování a bezpečnostní paket Toyota Safety Sense. Modelovou řadu Aygo budou také v pravidelných intervalech osvěžovat dvě speciální edice s označením x-cite a x-trend.

JÍZDNÍ DYNAMIKA

Nové Aygo charakterizují vylepšené jízdní schopnosti a lepší jízdní dynamika, ovšem při zachování parametrů spotřeby paliva na vrcholu třídy. Přínosem je i snížení hluku, vibrací a chvění ve prospěch pohodlí na palubě. Oceňovaný tříválec Toyota 998 cm3 DOHC 12v s časováním ventilů VVT-i nyní splňuje požadavky emisní normy Euro 6.2. Modernizovaný agregát přináší vyvážení výkonu a spotřeby paliva s lepším dávkováním točivého momentu v nižších otáčkách. Výhodou jednotky je nový systém zdvojených vstřikovačů paliva, vyšší kompresní poměr, řada nových komponent s nízkým třením, systém chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR) a vylepšená vyvažovací hřídel pro snížení vibrací za volnoběžných otáček. Motor nyní dosahuje maximálního výkonu 53 kW (72 k) při 6 000 ot/min, resp. točivého momentu 93 Nm při 4 400 ot/min. Nové Aygo zrychluje na 100 km/h za 13,8 s a rozjede se až na 160 km/h. Spotřeba paliva poklesla ze 4,1 na 3,9 l/100 km, což představuje pokles hladiny emisí CO2 o 5 g/km na pouhých 90 g/km.

Foto: Archiv Garáž.cz

V návaznosti na vylepšení parametrů motoru a spotřeby paliva prošla modernizací i soustava zavěšení nové Toyoty Aygo, stejně tak jako software soustavy řízení. Vůz tak nyní rychleji a přesněji reaguje na pokyny od řidiče v zájmu ještě vyšší agility a potěšení za volantem ve městě. V neposlední řadě byly doplněny těsnicí a absorbční materiály v prostoru přístrojové desky, předních A-sloupků, dveří a zadního panelu, což se odrazilo ve snížení hluku, vibrací a chvění v kabině napříč celým pásmem otáček.

Načítám