Hlavní obsah

Jedno z 12 nejsilnějších Maserati všech dob je na prodej

Foto: Girardo & Co

Nejsilnější Maserati všech dob je na prodej. Pokud na něj budete mít peníze, přesto si ho na silnici neužijete

Zatímco se italská automobilka Maserati připravuje na novou éru, a celou svou PR mašinérii tak využívá k pompéznímu příchodu modelu MC20, oči fanoušků značky se nyní dívají jiným směrem. Na prodej je totiž jedno z tuctu vyrobených MC12 Versione Corsa s dvanáctiválcovým motorem a výkonem lokomotivy, jenže jak název napovídá, na silnici si s ním moc neužijete. Víte proč?

Článek

Znalcům italských aut už je vše jasné, vy ostatní čtěte dále. Aukční společnost Girardo & Co nyní nabízí jeden z celkem dvanácti sériově vyrobených modelů Maserati MC12 Versione Corsa z roku 2007. A je o co stát.

Abyste pochopili, o jak moc silné auto jde, musíme trochu do historie. Maserati MC12 byla silniční homologovaná verze modelu MC12 GT1, který dominoval na mezinárodních závodech cestovních vozů. K vítězství mu pomáhal šestilitrový atmosféricky plněný dvanáctiválec omezený na výkon 588 koní, zatímco civilní MC12 dosahovala výkonu 639 hřebců, jenže pak přišla Corsa, a vše bylo jinak. Slovíčko „corsa“ totiž v překladu z italštiny znamená závod. Už víte?

Foto: Girardo & Co

Corsa znamená závod, takže už asi tušíte, proč auto nesmí legálně na silnice

Maserati MC12 Versione Corsa byl speciál určený pro nesoutěžní závody. Postavený byl na základech GT1, a jelikož vůz nemusel splňovat pravidla oficiálních soutěží nebo se řídit evropskými předpisy, mohl jeho přirozeně dýchající vidlicový dvanáctiválec směle vyprodukovat 766 koňských sil při osmi tisících otáčkách za minutu.

S hmotností 1 150 kilogramů bez provozních kapalin a díky karbonovému monokoku mohla Corsa svištět rychlostí 326 kilometrů za hodinu. Na 200 km/h dokázala z nuly zrychlit za 6,4 vteřiny! To vše také díky sekvenční šestirychlostní převodovce a karbon-keramickým brzdám, které se zase staraly o bezpečné zastavení.

Foto: Girardo & Co

Interiér je poněkud strohý, ale obsahuje vše, co správný závodní vůz má mít

Maserati vyrobilo 50 kusů modelu MC12, zatímco verzí Corsa jen 12, respektive 13, jelikož jedna z nich byla pouhým prototypem. Oranžový prodejní exemplář s VIN kódem ZAMDF44B000029631 je podle plakety v interiéru osmým sériovým strojem. Svého času byly tyto automobily nabízeny výhradně nejvýznamnějším zákazníkům značky a stály přes 1 milionu euro, tedy zhruba necelých 28 milionů korun.

Aukční společnost prodejní cenu zatím nezveřejnila, nicméně bude jistojistě vyšší než v případě nového automobilu. V roce 2017 se totiž podobná Corsa prodala za 2,75 milionu amerických dolarů, což dělalo v přepočtu asi 64 milionů korun.

Automobilka dosud nevyrobila žádný silnější model, takže jestli chcete unikátní oranžový speciál a zažít tu nejsyrovější sílu Maserati, připravte si zálohu a napište si do Girardo & Co o další podrobnosti.

Načítám