Článek
Znalcům italských aut už je vše jasné, vy ostatní čtěte dále. Aukční společnost Girardo & Co nyní nabízí jeden z celkem dvanácti sériově vyrobených modelů Maserati MC12 Versione Corsa z roku 2007. A je o co stát.
Abyste pochopili, o jak moc silné auto jde, musíme trochu do historie. Maserati MC12 byla silniční homologovaná verze modelu MC12 GT1, který dominoval na mezinárodních závodech cestovních vozů. K vítězství mu pomáhal šestilitrový atmosféricky plněný dvanáctiválec omezený na výkon 588 koní, zatímco civilní MC12 dosahovala výkonu 639 hřebců, jenže pak přišla Corsa, a vše bylo jinak. Slovíčko „corsa“ totiž v překladu z italštiny znamená závod. Už víte?

Corsa znamená závod, takže už asi tušíte, proč auto nesmí legálně na silnice
Maserati MC12 Versione Corsa byl speciál určený pro nesoutěžní závody. Postavený byl na základech GT1, a jelikož vůz nemusel splňovat pravidla oficiálních soutěží nebo se řídit evropskými předpisy, mohl jeho přirozeně dýchající vidlicový dvanáctiválec směle vyprodukovat 766 koňských sil při osmi tisících otáčkách za minutu.
S hmotností 1 150 kilogramů bez provozních kapalin a díky karbonovému monokoku mohla Corsa svištět rychlostí 326 kilometrů za hodinu. Na 200 km/h dokázala z nuly zrychlit za 6,4 vteřiny! To vše také díky sekvenční šestirychlostní převodovce a karbon-keramickým brzdám, které se zase staraly o bezpečné zastavení.

Interiér je poněkud strohý, ale obsahuje vše, co správný závodní vůz má mít
Maserati vyrobilo 50 kusů modelu MC12, zatímco verzí Corsa jen 12, respektive 13, jelikož jedna z nich byla pouhým prototypem. Oranžový prodejní exemplář s VIN kódem ZAMDF44B000029631 je podle plakety v interiéru osmým sériovým strojem. Svého času byly tyto automobily nabízeny výhradně nejvýznamnějším zákazníkům značky a stály přes 1 milionu euro, tedy zhruba necelých 28 milionů korun.
Aukční společnost prodejní cenu zatím nezveřejnila, nicméně bude jistojistě vyšší než v případě nového automobilu. V roce 2017 se totiž podobná Corsa prodala za 2,75 milionu amerických dolarů, což dělalo v přepočtu asi 64 milionů korun.
Automobilka dosud nevyrobila žádný silnější model, takže jestli chcete unikátní oranžový speciál a zažít tu nejsyrovější sílu Maserati, připravte si zálohu a napište si do Girardo & Co o další podrobnosti.