Hlavní obsah

Jediné na světě: Modré Ferrari F40 si majitele našlo rychle

Foto: Courtesy of Bonhams Auctions ©2021

Jedinečné modré Ferrari F40 se ve skutečnosti stihlo prodat ještě před uzávěrkou článku. To byl tedy fofr!

Když mě jako tříletého učil táta poznávat auta, bezpečně jsem je všechny rozeznal i s odstraněným označením modelu. Ale kromě těch normálních, jako je například „Folkánen Golf“ nebo „Tojota Kolola“ a jiných tu byla auta, která poznala na první pohled i moje máma. Moc jich nejezdilo, byla nízká a hlavně červená.

Článek

Dnes už je však běžné, že Ferrari jezdí v šedé, černé nebo dokonce i brčálově zelené barvě, jak nám před lety ukázal zpěvák a velký nadšenec Jay Kay ze skupiny Jamiroquai. Ale viděli jste někdy Ferrari v tmavě modré? Vypadá skvěle! Ale přelakovat F40 na jakoukoliv jinou barvu, zvláště když sjíždělo z linky výhradně v červené, to je tak trochu svatokrádež. Nebo ne?

Foto: Courtesy of Bonhams Auctions ©2021

Ostře řezanou siluetu F40 asi všichni známe, jen ta barva je trochu špatně… nebo snad ne?

U takového vozu by se však leckdo bál, že takto vzácné auto ztratí na hodnotě – to však není případ britského youtubera a profesionálního fotografa jménem Sam Moores, který si svou F40 z roku 1989 nechal přebarvit na tmavě modrou. Asi není překvapením, že vůz nese SPZ na přání, na které stojí výmluvné „F40 BLU“. A pokud jste na tento vůz náhodou na internetu už v minulosti narazili a líbil se vám pro svoji originalitu, máte smůlu, vůz byl teprve před několika dny vydražen u aukční síně Bonhams.

Vůz má i poměrně zajímavý příběh, neboť zcestoval snad půlku světa, ne-li víc. Před zhruba dvaceti lety jej koupil sběratel z Japonska, který jej nechal nabarvit na bílou a karoserii přestavěl na závodní specifikaci F40 LM – práci tehdy provedla renomovaná tuningová firma Liberty Walk.

O několik let později vůz koupil vyhlášený britský importér luxusních a supersportovních vozů, který se se Samem Mooresem dohodl na tom, že by vůz měl být navrácen do tovární specifikace, leč s jednou výhradou – bude modré, namísto původní červené.

Tuto renovaci provedla tehdy karosárna Zanasi, takže auto stejně muselo zpět do Itálie, dokonce i přímo do Maranella, jen co by člověk kamenem dohodil od jeho rodné továrny. Karosárna Zanasi spolupracuje s Ferrari už od roku 1964 a mají na starosti renovace z programu Ferrari Classiche nebo lakování speciálních edic, jako byla například F12 TDF.

Vůz je ve vynikajícím stavu a nájezd svědčí o tom, že nešlo zrovna o garážovou královnu – ačkoliv nájezd 25 975 kilometrů je pořád krásná hodnota, takže 2,9l dvakrát přeplňovaný V8 o výkonu 480 koní je svým způsobem tak akorát zajetý.

Těsně před uzávěrkou se k nám dostala zpráva, že vůz je již prodaný za 1 000 500 liber, tedy 29,7 milionu Kč. Schválně, které byste brali vy? Klasickou červenou, nebo byste raději šli proti proudu a zvolili tuto tmavě modrou, která, a to je zajímavé, ve skutečnosti vychází z modré Aqua Blue od Porsche? Dejte nám vědět v anketě!

Související témata:
Načítám