Článek
Ptáte se, proč označujeme Prius legendou? Protože jde vlastně o úplně první hybrid, který se podařilo dostat na trh. A řidiči si ho vcelku oblíbili. Od roku 1997, kdy je Prius na trhu, bylo prodáno přes 4 miliony kusů a toto číslo stále roste. Mimochodem, hned v prvním roce uvedení na trh získal v Japonsku Prius titul Auto roku. Důvod je prostý. Tehdy šlo o super moderní technologii, která ovšem byla cenově dostupná a spolehlivá. Od Toyoty následně opisovala velká spousta dalších značek, takže jsou dnes hybridy a všechny jeho verze dostupné prakticky v každém segmentu.
Řekli byste, že Prius nikdy nemůže být dobrým reklamním autem? Že se za ním nikdo neotočí a i nikdo mu nebude věnovat pozornost? Ukážeme vám, že to není pravda. Do parády si totiž tento hybrid vzala partička amerických válečných veteránů, která vlastní společnost Black Rifle Coffee Company. Specializují se na pražení a prodej kávy, a protože jsou stále vojáci tělem i duší, rozhodli se Prius upravit tak, aby každému bylo naprosto jasné, komu patří.
Prius proto musel projít velkou úpravou, které vévodí obrovský kulomet M61 Vulcan umístěný na střeše. A nemyslete si, že jde o lacinou napodobeninu. Tenhle kulomet je opravdový a plně funkční. Standardně ho nejčastěji můžete potkat na stíhacích letounech F16, F16 a F22. Aby ho na jeho místo bylo vůbec možné dostat, museli tvůrci vyříznout do střechy díru, zcela vybrakován musel být taky interiér a Prius musel dostat speciální výztuhy, aby hmotnost kulometu unesl. Zbraň má totiž hmotnost asi 100 kilogramů, což by nevyztužená střecha, navíc děravá, nikdy neunesla. Výsledkem tak je asi nejděsivější reklamní Prius na světě, o kterém se ale hojně mluví. Přesně tak má podle nás vypadat efektivní reklama úderného kalibru, co myslíte?