Hlavní obsah

Je tu první tuningový kit pro Toyotu GR 86!

Foto: HKS Power

Japonská firma HKS vzala Toyotu GR 86 a otočila volume doprava, a to pořádně

Dlouho očekávaný nástupce kultovního sporťáku Toyota GT86 už klepe na dveře, a tak je pochopitelné, že tuningové firmy si už na něj brousí zuby. A do značné míry není překvapením ani fakt, že první firmou, která poskytuje kompletní „tuningovou soupravu“ neboli tuning kit, je právě japonské HKS. Uznáváme, že GT86 tak trochu k tuningu a ladění obecně sváděla a jak se zdá, tuto „karmu“ zdědí i nová GR 86.

Článek

Jak kdysi řekl při testu slavný novinář Jeremy Clarkson: „Motor vpředu, manuální převodovka uprostřed a síla putující na zadní kola, to je první stránka první kapitoly z manuálu pro benzinové šílence.“ V Toyotě to moc dobře vědí, a tak si prostě nemohli dovolit nepokračovat ve výrobě ikonické Toyoty GT86, jejíž kořeny sahají až do osmdesátých let.

Foto: HKS Power

Součástí kitu jsou nejen úpravy karoserie, ke změnám došlo i pod kapotou

Je tu ovšem pár rozdílů – objem motoru se u nového auta zvětší na 2,4 litru, výkon tedy bude necelých 240 koní, jinak tu ale celkově jde spíš o evoluci než o revoluci a pochopitelně i ona kouzelná koncepce zůstává zachována. Takové auto je samozřejmě skvělým základem pro projekty, jako je například to v podání společnosti HKS, sídlící v japonském městě Fudžinomiya.

Tito šílenci už nabízejí souběžně s kitem pro GR 86 také kompletní úpravy pro novou GR Supru a také pro zbrusu nový GR Yaris, jejich specialitou jsou však závodní díly, zejména pro závody v driftu, a dlužno podotknout, že GR 86 upravená od HKS driftovací speciál také dost připomíná.

Základem celé úpravy je zvýšení výkonu – a jelikož v HKS chtěli zachovat původní charakter motoru, nepoužili k tomu turbodmychadlo, jak dnes bývá běžné, ale starý dobrý kompresor. Ten sice většinou nebývá tak efektivní jako přeplňování turbem, netrpí však žádnou prodlevou.

Fotogalerii sériové Toyoty GR 86 si můžete prohlédnout zde:

Špatnou zprávou však je, že v HKS zatím neprozradili, o kolik tu výkon vzrostl. Dá se však očekávat, že to nebude málo, neboť Toyotu opatřili ještě sportovním výfukem Hi-Power Spec L II, který je stejně jako onen kompresor vlastní výroby. Pro co nejnižší hmotnost jsou stěny výfukového potrubí jen 0,5 milimetru silné, to vše pak zakončují titanové koncovky.

Jelikož si v HKS umí vyvinout kvalitní komponenty nejen v oblasti pohonu, osadili GR 86 také sportovním podvozkem Hipermax S, který zahrnuje i zbrusu nové pružiny a tlumiče, slibuje tak dost možná nejlepší kvalitu jízdy v historii HKS. Aby to vše pěkně ladilo dohromady (vzhledově i mechanicky), zavolali v HKS do firmy Yokohama a pořídili pro GR 86 ještě lehké ráfky Advan GT, ke kterým ještě navrch přihodili pneumatiky Advan Neova, orientované speciálně na sportovní jízdu.

Věřte nebo ne, ale ten stylový (a rovněž funkční) bodykit je rovněž dílem firmy HKS. Když se podíváme zblízka, je vidět, že součástí je třeba nový přední splitter předního nárazníku společně s přítlačnými křidélky, rozšířené boční prahy přesahující až do předních blatníků, vzadu pak vidíme plnohodnotné zadní křídlo jako ze závoďáku a pod ním ještě odtrhovou hranu pro optimalizaci obtékání vzduchu v zadní části. Pod nimi je potom nový zadní difuzor, který přisává záď vozu k silnici.

Cena? Tu zatím neví ani HKS, neboť v tomto případě jde v podstatě o takový „tuningový“ koncept, a když se bude líbit, HKS jej začnou prodávat. Ale nám nikdo nemusí věšet bulíky na nos, protože když úpravu schválila i samotná divize GR Toyoty, tak je jasné, že do prodeje půjde. Tím pádem, pokud jste si čistě náhodou objednali novou GR 86 a nevěděli jste, kdo vám z ní udělá okruhovou pilu, teď už víte, kam zavolat. A nebojte, stránky mají i v angličtině.

Související témata:
Načítám