Článek
Jak někteří z vás možná správně předpokládají, tato „pocta Lamborghini Aventador“ je založena na starším Pontiacu, ovšem nejde o starý dobrý model Fiero, na kterém je založeno zhruba 90 procent replik takřka všech sporťáků.
V tomto případě se ve skutečnosti jedná o poměrně novější typ, pátou a také poslední generaci Pontiacu GTO, která se vyráběla v letech 2003 až 2007. Jde o dvoudveřové kupé, do kterého se montoval zpočátku 5,7l osmiválec LS1 o výkonu 350 koní, později rovnou 6,0l LS2 o výkonu rovných 400 koní, odvozený od motoru z Corvette C6. Mohli jste ho mít buď se čtyřstupňovým automatem, nebo šestistupňovým manuálem. V tom druhém případě byste pak byli schopni toho 1,7 tuny vážícího drobka rozburácet na stovku za 4,8 vteřiny. V Británii se vůz prodával pod názvem Vauxhall Monaro VXR, v Austrálii potom jen jako Holden Monaro.
Je tu jedna zajímavost – ten, kdo se v autech orientuje, jasně pozná, že je tu snaha vzdát hold Lamborghini Aventador, soudě podle oněch ostře řezaných tvarů. Potom leckoho možná překvapí, že se v inzerci na eBay píše „Lamborghini Huracan Tribute“, takže majitel je patrně velký fanda italské automobilky, nicméně bychom řekli, že má trochu zmatek v označeních jednotlivých modelů.
Podle prodejce je vůz ve skvělém stavu a jde údajně o „nejčistší a nejkrásnější poctu Lamborghini široko daleko“ – což by vysvětlovalo cenu 33 750 dolarů (770 tisíc korun), ačkoliv ji to tak úplně neobhajuje.
Vybavení interiéru však, když pomineme falešné karbonové dekory, není úplně špatně řešené. Nechybí navigace, parkovací kamera, a dokonce i dodatečně udělané černo-žluté čalounění s diamantovým vzorem se zdá být provedeno poměrně slušně. Střecha je navíc odnímatelná, takže technicky vzato je to Aventador Roadster. Nebo Huracán Roadster? Už ani nevíme…
Jedno je jisté – tohle zářivě žluté Lamborghini GTO Huracán Roadster Aventador jistojistě přiláká pozornost. Jen je otázka, jestli v dobrém, nebo špatném slova smyslu – ale to už necháme na vás.
Na závěr se sluší dodat, že ne všechny repliky jsou špatně postavené. Některé byste na první pohled vlastně stěží rozeznali od originálu, jako třeba jeden případ z Ruska založený na Mitsubishi Eclipse. Takových je ovšem podle nás bohužel spíš menšina než většina. Takže nic proti, ale řekli bychom, že existuje hned několik lepších způsobů, jak utratit skoro 800 tisíc.