Článek
Ještě předtím, než se ale začneme věnovat úpravě Litchfield, rádi bychom zmínili něco jiného. Slyšeli jste už o tom, že zatím všechny sériové nové Supry, které se objevily na měřící stolici, měly při měření na brzdě větší výkon než udávaných 340 koní? Ve všech případech to bylo asi o třicet koní víc. Je to tedy tak, že inženýři Toyoty ve vší tichosti rovnou nadopovali přeplňovaný šestiválec BMW? Vůbec bychom se tomu nedivili… Vzpomínáte si přece, jak všechny japonské čtyřkolky měly udávaný výkon 280 koní, ale ve skutečnosti to bylo vždy přes tři sta, ne?
Nicméně, ať už je to s výkonem Supry, jak jen chce, v případě Litchfieldu se bavíme o úpravě, která posune udávaných 340 koní a 500 Nm na hodnoty 420 koní a 603 Nm. A na to všechno prý stačilo přeprogramovat řídicí jednotku.
Leccos nasvědčuje tomu, že v téhle anglické hračkárně budou mít brzy spoustu jiných věcí, které by mohly udělat majitelům Supry radost. Litchfield totiž testoval i nastavení motoru ve spojení s výfuky od firem Milltek i Akrapovič a v obou případech prý byly výsledky více než uspokojivé… Pořídit si můžete i větší olejový chladič, který dramaticky sníží teploty motoru a převodovky při plné zátěži.
Co se jízdních vlastností týče, Litchfield aktuálně dokončuje testování pružin a tlumičů Bilstein nebo KW, které vznikají přímo pro Supru. A do motorového prostoru si pak můžete pořídit rozpěru mezi horní uložení, která zvyšuje torzní tuhost karoserie.
Přihoďte si k tomu ještě nějaké ty cetky, jako jsou ventilační mřížky, spojlery, zrcátka..., a najednou může vaše nová Supra vypadat ještě o trochu lépe. A víte, co je na tom všem nejlepší? Že tohle je jen začátek, neboť tuningových nabídek bude časem jenom přibývat. Nemluvě o tom, že nová Supra už z výroby funguje naprosto fantasticky, takže cokoliv navíc bude jen vítaný bonus!