Článek
Je to ještě výfuk, nebo umělecké dílo či hudební nástroj? Vzpomínám si, když si jediný český majitel vozu Pagani Zonda objednal titanový výfuk přímo u Horacia Paganiho, byla tam velká debata o ceně. Jenže ten zvuk stál za každé utracené euro a v případě výfuků od Valentina Balboniho nikdo nemusí pochybovat, že by to mělo být jinak. Jsou taky z titanu, taky jsou jedinečné, a když si připomenete, jak zněly ty první laufy, které Balboni navrhl pro Aventador SV, je vám asi jasné, že tohle bude stát za to. Klidně si video níže přetočte rovnou na čas 1:40…
Balboni nikde neuvádí, o kolik jeho výfukové potrubí zvýší výkon, ale chlubí se, že výfuk teď váží jen 4,66 kg, což je o celých patnáct kilogramů méně, než měl původní díl z továrny! No, a když se podíváte na to zpracování, přestanete skoro dýchat… Balboni taky slibuje „novou dimenzi zvuku“, a ani tady není důvod mu nevěřit. Každopádně jich vyrobí jen 63 kusů a majitelé SVJ si jistě rádi připlatí za některý z patnácti kousků, jež ponesou i přímo Balboniho podpis. Cenu jako takovou ale nikde na internetu nenajdete, v tomhle případě nejspíš platí, že pokud se musíte ptát, kolik vymazlená krása stojí, pak to není nic pro vás. Ono ani Lamborghini Aventador SVJ není nijak levné, vždyť k jeho pořízení je zapotřebí minimálně 11,5 milionu korun.
Připomínáme, že Aventador SVJ pohání dosud nejvýkonnější produkční dvanáctiválec v historii značky, 6,5litrový motor dává 770 koní a 720 Nm. Může se tak pochlubit zrychlením z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 sekundy, na 200 km/h za 8,6 sekundy a maximální rychlostí 350 km/h. SVJ však není jen o silnějším motoru, má i přepracovanou aerodynamiku a upravený podvozek. Lamborghini vyrobí 900 vozů v provedení kupé a 800 roadsterů.
Když se tak na to všechno díváme, říkáme si, že ten výfuk by mohl stát někde na výstavě sám o sobě. Když by tam bylo i to auto, bylo by to ještě lepší. A otázka na jednoho českého majitele Aventadoru zní – nechcete si koupit i tenhle výfuk, prosím? Moc bychom chtěli slyšet jeho zvuk!