Hlavní obsah

Je na čase zamávat Golfu bez střechy?

Foto: Archiv Garáž.cz

Novou oktávku už jsme viděli, nový Golf se ukáže už v listopadu. A vypadá to, že jeho řady trochu prořídnou, protože šetřit se už musí opravdu všude - včetně nejúspěšnějšího modelu vůbec.

Článek

Můžete si dvakrát tipnout, kam zástupci automobilky sáhnou. A oni sáhnou, protože Herbert Diess, šéf směřování značky, dnes potvrdil, že model je potřeba trochu usměrnit a oklestit, aby mohl dát přinášet zisky. Jenže kolik vlastně máte v případě Golfu možností? Vynecháme tradiční hatchback a kombík, to je základ, na kterém je celá řada, a tak trochu i celá značka závislá. Je otázkou, zda se dočkáme tolika výkonnostních variant (GTI, GTI Performance, GTI Clubsport, R), Volkswagen dost pravděpodobně vyrukuje prozatím jen s novým GTI (245 koní) a eRkem (300+ koní), cokoliv dalšího bude "za odměnu" v následujících letech. Počítat asi můžeme s Alltrackem, který se poměrně dobře prodával, ale to jsou v zásadě jen kosmetické variace na základní model. Co tam máme dál?

Foto: Archiv Garáž.cz

Hádáte správně - zbývá nám Golf SportsVan, což je nedávno přejmenovaný Golf Plus a verze bez střechy. SportsVan možná řadě lidí leží v krku a mohou snadno poukazovat na to, že ho lze ideově nahradit malým SUV. To je sice pravda, ale Volkswagen jich loni prodal sto tisíc, což rozhodně není zanedbatelné číslo. Lidem prostě větší kabina a velkorysý prostor vyhovují, bez ohledu na to, že zvenku auto vypadá trochu neforemněji. A proti tomu postavte Golf kabrio. Není to tak dlouho, co Volkswagen pro nezájem sestřelil model EOS, a teď se ukazuje, že ani jeho skalpovaný bratříček vlastně není takovým trhákem. Z britského trhu ho značka nenápadně stahuje už teď a předloni ho v prodejích přeskočil i kabriolet na bázi Beetlu. To jsou vyloženě pohřební zprávy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Bude vlastně kabriolet někomu chybět? Určitě. Nabízí se tu srovnání s klasickým českým vtipem o přání, aby sousedovi chcípla koza. Proč by měl mít Volkswagen Golf, coby zástupce lidových vozů fešácké auto bez střechy, když ho Němci škodovce ze stejného důvodu (že to má být praktické a nikoliv zábavné auto) nikdy nedopřáli? Tohle uvažování úplně nesdílíme, ale je jisté, že odstřelením kabrioletu by se nadále zvýraznila dělící čára mezi Volkswagenem a Audi, coby základem a prémií. A že to Audi bude potřebovat, když do budoucna musí s Volkswageny sdílet platformu...

Načítám