Článek
Maserati je jedna z automobilek, kterou zdobí snad největší charakter ze všech. Jejich charakteristické znaky si s ničím nespletete – krásný design, Neptunův trojzubec v mřížce chladiče, a hlavně motory, díky kterým jste o jejich přítomnosti věděli na míle daleko. A poslední jmenovaná část tohoto „charakteru“ má být již brzy minulostí.
Podle výkonného ředitele Louise Camilleriho se tak nemá stát později než v roce 2022: „Zanedlouho přestaneme dodávat motory pro Maserati, což je z našeho hlediska vlastně dobrá zpráva – jednak z důvodu navyšování marží, tak z důvodu toho, že můžeme soustředit více pracovní síly na jiné oblasti byznysu.“
Inu, jak pravil klasik, o peníze jde až v první řadě. Automobilku Maserati tak čeká vývoj úplně nových motorů, a počítá se s elektrifikací – a to jak částečnou, tak úplnou. Když je řeč o úplné elektrifikaci, přivádí nás to ke konceptu Maserati Alfieri z roku 2014. Těšili jsme se, že takto krásný vůz bude z výfuků vyluzovat hymnu Maserati, ale už to bohužel nestihne. Třeba někoho z budoucích majitelů napadne nahradit elektřinu motorem třeba z Gran Turisma. My teď víme jen to, že Alfieri by mělo být plně elektrické, přičemž stovku by mělo dělat za 2 vteřiny.
Momentálně Ferrari ještě stále dodává Maserati motory založené na F136, který se objevil v F430 a 458, a F154 z modelů Portofino a 488. S tím rozdílem, že původní motory měly plochou klikovou hřídel, kdežto v Maserati používali křížovou, což jejich vozům dávalo nezaměnitelný rozzuřený baryton. Ferrari doposud dodává i dvakrát přeplňovanou V6 pro SUV Levante s blokem Chrysleru, kdežto jeho dieselový V6 vyrábí firma VM Motori, kterou vlastní Fiat.