Článek
Vezměte si třeba arabsko-libanonskou automobilku W Motors, která v roce 2013 představila bláznivě rychlý Lykan (790 koní, stovka za 2,8 s a maximálka 395 km/h), jemuž dodala ještě větší lesk světly s integrovanými diamanty (vpředu) a safíry (vzadu). S pouhými 7 vyrobenými kusy s astronomickou cenovkou 80 milionů korun šlo o skutečnou raritu (nejspíš jedinou šanci ho vidět tak máte ve filmu Rychle & zběsile 7). Pochopitelně se všechny vyprodaly, i když automobilka nemá žádnou minulost a o pohon se staral „obyčejný“ přeplňovaný šestiválec.
Jejich další novinkou se loni stal hypersport pojmenovaný Fenyr, který má ještě vyšší výkon (810 koní) a je ještě rychlejší (2,7 sekundy na stovku a maximálka přes 400 km/h). Tentokrát však vynechali diamanty i safíry a místo sedmi kusů celkově chtějí vyrábět 25 aut ročně (celkem by jich mohlo vzniknout až 100 kusů). Díky tomu srazili cenovku na pouhých 30 milionů korun a auto si tak může dovolit víc zájemců. Například jeden japonský kupec si jich právě pořídil hned pět…
Šťastným majitelem posledních pěti exemplářů z úvodní desetikusové Launch Edition se stal Tetsumi Shinchi, předseda a výkonný ředitel známého japonského holdingu Shibaura Group, který zahrnuje banky, ocelárny nebo obchodní společnosti. Pět Fenyrů tak rozšíří jeho 30kusovou sbírku aut, která zahrnuje třeba i šílený Devel Sixteen s 5000koňovým V16.
Shinchi-san by měl dostat hotové Fenyry (zástupci W Motors ale neprozradili, v jakých barvách si je objednal) do roku 2021 a společně se svými dalšími auty ve sbírce je chce vystavit na vlastní výstavě Mega Supercar Motor Show. Asi by stálo za to pomalu začít plánovat návštěvu Japonska, tohle totiž rozhodně bude stát za vidění!