Článek
LF-1, jak mu budeme pro naše účely zkráceně říkat, se poprvé představilo jako koncept už na začátku roku 2018. Prozatím se počítá s V6 twin-turbo naladěnou na 430 koní, vyloučená ale není ani asistence elektromotorů pro zlepšení spotřeby paliva a lepších reakcí na rozhýbání „drobka“. Jelikož Urus zatím nemá přímého konkurenta, v Lexusu silně zvažují použití jednotky, která se brzy objeví v modelu LC-F.
Mělo by jít o plnotučný 4,0l V8 twin-turbo – dostatečně silný na to, aby na papíře plivnul Urusu pod nohy. Lexus by taky měl kontrovat příznivější cenovkou, skoro „akčních“ 3,5 milionu ve srovnání se 4,5 milionu Kč za Urus. Nečekejte ale, že Lexus bude méně okázalý. V této společnosti se nic neodpouští a kdo se bojí, nesmí na trh.
V podstatě by mělo jít o novou vlajkovou loď automobilky Lexus. Její oficiální představení je naplánováno na rok 2020, přičemž do prodeje by „LF-1“ mělo jít o rok později.
Je tu ovšem ještě jedna věc. Mezi evropskými automobilkami se „nosí“ mít ve výkladní skříni nějaký ten traťový rekord z Nordschleife. Na ten od Lamborghini si sice musíme počkat, něco nám ale říká, že to „Lambo“ nenechá jen tak, zvlášť po tom, co Mercedes sesadil z trůnu Alfu Stelvio. Jejich Mercedes-AMG GLC 63 S zajel čas 7:49,4, což je samo o sobě dost dobrý čas, nehledě na to, že jde o menší rodinný autobus. Pustí se do těchto bojů taky Lexus? Prozatím o tom můžeme jen spekulovat. Pokud ale Lexus bude chtít slušné postavení na trhu, nic jiného mu dost možná nezbývá.