Hlavní obsah

Jak spláchnout do kanálu milion? Dejte do M3 motor z Toyoty!

Foto: ebay

Běžné BMW M3 cabrio, že? Ale jen do chvíle, než otevřete kapotu...

Na první pohled to vypadá jako normální BMW M3 E46 Cabrio. Jen trochu snížená a na kolech z modelu M3 CSL. Jenže pak zjistíte, co že se to skrývá pod kapotou, a nestačíte se divit! V tomhle autě je proinvestováno přes milion korun a to se nebavíme o nákupu samotném auta. Může nám někdo vysvětlit, co některé lidi k podobnému kroku vede?

Článek

Podobné přestavby jsou snem mnoha tunerů a toto starší BMW M3 by jim mohlo být dáváno za vzor. Nechápeme sice, proč se majitel obtěžoval investovat tolik práce, úsilí a peněz zrovna do provedení kabrio, které má o kus méně tužší karoserii než kupé, ale snažíme se věřit, že k tomu měl dobrý důvod. Třeba klaustrofobii.

Nicméně k věci! Původní řadový šestiválec 3,2 l, který je mnohými považovaný za vůbec nejlepší motor od BMW, byl vyměněn za jiný, stejně legendární motor, jen japonské provenience. Je to taky šestiválec, jen přeplňovaný turbodmychadlem Borg Warner, které je velké jako dětská hlava. Fanouškům stačí označení 2JZ, pro ty méně znalé - jde o třílitr z Toyoty Supra, jenž je známý svou jednoduchostí i výdrží, přičemž naladit se dá na výkon až za hranici 1000 koní. V tomto případě se však majitel držel zkrátka a soustředil se hlavně na životnost, byť 572 koní a 700 Nm točivého momentu spolehlivě usmaží zadní pneumatiky během pár desítek vteřin.

Foto: ebay

V Anglii a v USA se motor 2JZ na podobné projekty běžně používá, v Evropě ho milují hlavně drifteři

Aby pak bylo celé dílo kompletní, najdete v autě závodní spojku, výfukové potrubí vlastní výroby, osmipístkové brzdy, kotouče D2 Racing a nový diferenciál Wavetrac. Vylepšením prošel taky interiér - původní čalounění nahradila jemná kůže, která se používá na čalounění vozů Bentley. No, a pak je tady ještě pár dalších detailů... Suma sumárum celkové investice přesáhly přes milion korun, a to částka nezahrnuje náklady na samotný bavorák. Majitel se teď výsledek vlastní tvořivosti snaží prodat za 750 tisíc...

Foto: ebay

Pevná střecha, takzvaný hardtop, dělá z kabrioletu celoročně použitelnou záležitost

Protože jde o přestavbu, která by v ČR nemohla být nikdy schválena, a protože je to auto s volantem na špatné straně, nepředpokládáme, že by snad o něj měl někdo z vás zájem. Spíš nás zajímá, co si myslíte o tom, že někdo investuje tolik peněz a času do podobného projektu. Původní motor v M3 totiž každého fanouška musí nutně nadchnout svými reakcemi na plyn a mluví se o něm výlučně jako o brilantním a dechberoucím. Už v sérii měl výkon 343 koní, tedy více než 100 koní na litr výkonu, což je na atmosférický motor úctyhodné číslo.

Foto: ebay

Superjemná kůže, ale taky volant na špatné straně

Tak jak to vidíte? Mrzí vás, že podobné přestavby nejsou v ČR legální? Přijde vám to jako barbarství? Nechápete, proč se do podobného dobrodružství někdo pouští? Hlasujte v naší anketě, nebo nám napište svůj názor do diskuse!

Líbí se vám podobné přestavby? Povolili byste jejich legalizaci?
Líbí se mi to a určitě bych to schválil
27,2 %
V žádném případě, auto má být tak, jak ho udělal výrobce
10,2 %
Posuzoval bych to individuálně
62,6 %
Celkem hlasovalo 1867 čtenářů.
Související témata:
Načítám