Článek
Obě varianty rychlých Fábií spatřily světlo světa v roce 2003. Zatímco silniční model RS dostal pod kapotu přeplňovaný vznětový čtyřválec, závodní varianta WRC naopak přeplňovaný zážehový motor s brutálním výkonem 300 koní a točivým momentem kolem 600 Nm. Záhy si česká veřejnost obě varianty oblíbila a především sériový model RS šel na dračku a dodnes je poměrně ceněný.
Popravdě byl nejlepší variantou RS, kterou kdy ve škodovce vyrobili. Rychlá, ale přitom velmi úsporná Fabia RS se silným turbodieselem splňovala požadavky nadšenců té doby. Designově do světa nekřičela, že je nějak brutální, ale byla odlišná od obyčejných verzí.
Závodní rallyový speciál Fabia WRC vypadal božsky. Roztažené blatníky, brutální křídlo na zadních dveří a zvukový projev jako divoké zvíře. Průjezdy bokem pak zvedaly ruce všech fanoušků. Fabia WRC zažehnala výsledkové fiasko z předchozí Octavie WRC a neustále se zlepšovala. Škoda, že ji nakonec potopil bývalý tovární jezdec Armin Schwarz a projekt musel skončit i přesto, že legendární Colin McRae jasně ukázal, na co Fabia WRC má.