Hlavní obsah

Jak sestavit 850koňový 6,2 V8 s kompresorem pro Dodge Demon

Foto: Dodge

850koňový motor 6,2 V8 HEMI s kompresorem pro Dodge Challenger SRT Demon

Motor je srdcem auta, dává mu duši. Uječený čtyřválec, řízný šestiválec, brumlající osmiválec, jako motorová pila ostrý desetiválec nebo aristokratický dvanáctiválec… Každý motor je uměleckým dílem a pro motory sportovních aut to platí obzvlášť. Naprosto jasně to pocítíte z videa, které zachycuje průběh ručního skládání motoru pro Dodge Challenger SRT Demon.

Článek

Nazvat auto „Demon“ chce buď naprostou ztrátu soudnosti, nebo velkou dávku kreativity. Jenže v případě tohoto 850koňového Challengeru to jméno naprosto dokonale sedí. Tahle bestie určená pro závody dragsterů má totiž parametry, které nahánějí strach: na stovku vystřelí za 2,3 sekundy (Bugatti Chiron s cenovkou 60 milionů korun za 2,5 sekundy), čtvrtmíli smázne za 9,65 sekundy (Chiron za 9,9 s), dosáhne přitom přetížení 1,8 G a chvíli dokonce jede po zadních kolech (přední kola jsou sice ve vzduchu jen na vzdálenosti 0,89 metru, ale ani to žádné jiné sériové auto neumí). Demon prostě jede jako z pekla!

A za tyhle výkony vděčí Demon svému motoru – 6,2 V8 HEMI přeplňovaný kompresorem generuje brutální sílu 852 koní (při 6 500 ot./min.) a 1 044 Nm se stooktanovým závodním benzinem. Kompresor pumpuje do motoru vzduch pod tlakem 1,0 baru (na čtvrtmíli ho spolyká 4 900 litrů!) a palivovým potrubím proteče až 45 litrů paliva za minutu. Určitě chápete, že takhle výkonný motor musí být důkladně navržený a dokonale sestavený – na následujícím videu si můžete vychutnat, jak probíhá skládání celého motoru.

Nádherný zážitek, že? Krásně čistá a precizní práce, na jejímž konci je komplikovaný stroj generující neskutečnou sílu. To by byl krásný projekt na zimu! Bohužel Demony jsou už všechny vyprodané a samotný motor Demonu vám Dodge pošle v krabici už smontovaný. Ale možná, když hezky poprosíte…

Související témata:
Načítám