Hlavní obsah

Jak obstál nový Ford Focus v nárazových testech?

Foto: Ford

Nový Focus má širší paletu asistenčních technologií, než jakýkoliv dosavadní model značky

Bezpečnost je jedním z hlavním atributů současných aut. K čemu nám bude brutální zrychlení nebo nejhlasitější stereo, když se zabijeme o první strom?

Článek

A ve Fordu to vědí. Na bezpečnost kladou stejně jako většina západních automobilek velký důraz. Jejich snažení se nyní projevilo doslova černé na bílém - bezpečnostní vlastnosti nového Focusu ocenila nezávislá organizace Euro NCAP pěti hvězdičkami, tedy maximálním možným hodnocením. A to již podle nové, přísnější metodiky.

„K bezpočtu funkcí a vlastností, jež k pětihvězdičkovému hodnocení přispěly, patří mimo jiné technologie, která dokáže vedle vozidel a chodců detekovat rovněž cyklisty a v případě hrozícího střetu automaticky brzdit,” popisuje automobilka jeden z důvodů úspěchu. Focus získal během testu maximální možný počet bodů v čelním i bočním nárazu. Za to vděčí propracované konstrukci karoserie z vysokopevnostních materiálů.

Klíčem k tomuto úspěchu je především to, že nový Ford Focus disponuje propracovanými funkcemi, které mohou zabránit střetu, nebo zmírnit jeho následky. Jedním z nich je předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů: „Registruje všechny objekty nacházející se v jízdní dráze vozu, nebo poblíž ní. Pokud hrozí srážka a řidič na varování nereaguje, systém začne automaticky brzdit. Nově rozpoznává také cyklisty a funguje i v noci,” popisuje systém výrobce.

Předkolizní asistent není samozřejmě jedinou bezpečnostní technologií vozu, nový Focus nabízí podle automobilky širší paletu pokročilých asistentů než jakýkoliv dosavadní model značky. Tyto systémy pracují na bázi tří radarů, dvou kamer a dvanácti ultrazvukových senzorů. Patří sem například adaptivní tempomat vylepšený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost, systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček, asistent vyhýbacího manévru nebo samočinný aktivní parkovací pomocník.

Organizace Euro NCAP udělila Focusu vysoké skóre za ochranu dospělých cestujících (85 %) i dětí (87 %). Jedná se o jeden z přínosů zcela nové architektury C2, která má o 40 procent vyšší schopnost pohlcení energie čelního nárazu. Nosná konstrukce karoserie je z 33 procent tvořena různými druhy ultravysokopevnostních ocelí.

Další novinkou je funkce, která v případě dopravní nehody automaticky po nárazu aktivuje brzdy. To snižuje riziko dalšího střetu a tím i dalšího zranění cestujících nebo poškození automobilu. Nechybí ani systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na přijíždějící vozidla, který při couvání z parkovacího místa ohlídá, zda se do silnice neblíží z některé strany jiný vůz. Pokud ano, řidiče upozorní, ale nově také začne automaticky brzdit, pokud hrozí srážka a řidič na varování nezareaguje.

Načítám