Článek
Všechna nová Volva budou elektrická. Tečka. Švédská automobilka (s čínskými majiteli) už se spalovací motory nepočítá a koncept Recharge lze považovat za klíčový, protože Volvo na něm představuje hned několik nových věcí. Tady je máte!
Nová podvozková platforma
Všechna připravovaná Volva budou jezdit na nové podvozkové platformě navržené od začátku pro elektromobily. Díky tomu budou mít švédské vozy úplně rovnou podlahu, což je vcelku zásadní rozdíl oproti prvním elektrifikovaným automobilům společnosti, kde se designéři a konstruktéři museli zatraceně snažit, aby vnitřní prostor, elektromotor, spalovací motor i baterie byly ve vzájemné synergii.
Nová filozofie designu
Volvo ji nazývá „Méně je někdy více“ a Recharge se snaží eliminovat všechny zbytečnosti zvenku i uvnitř a soustředí se na vysoce přesné a zároveň jednoduché provedení. Je to dotažená automobilová kombinace skandinávského designu a minimalismu zároveň. Zmizela tradiční mřížka chladiče i kliky dveří, zrcátka jsou samozřejmě nahrazeny kamerami. Zjednodušené je i logo a asi vás nepřekvapí, že je podsvícené.
Střídmý interiér
Jestli jste se báli, že současná móda displejů a tabletů se do budoucna změní snad až v jednu velkou digitální obrazovku, co nahradí čelní okno a palubní desku zároveň, tak Volvo to vidí (naštěstí) jinak. Před řidičem je jeden malý displej a na výšku orientovaný tablet na středovém panelu má sice patnáct palců, ale je stejně minimalistický jako zbytek auta. Sedačky jsou spíš skořepiny (kdo si hned vzpomněl na designové křeslo Lounge?) a celý interiér je z přírodních či recyklovaných materiálů.
Technické detaily
Tak ty vám, bohužel, žádné nesdělíme, protože Volvo o nich zatím mlčí. Můžeme se jen dohadovat, že se objeví verze nejen s jedním, ale rovnou s dvěma elektromotory.
Je to nová XC90?
Volvo mluví o konceptu Recharge jako o vlajkové lodi, takže si myslíme, že ano. Zároveň ale nepochybujeme o tom, že podobný design ponese i menší XC60. Ale vzhledem k tomu, že Volvo již dříve uvedlo, že nový crossover dorazí „kolem roku 2022“, tak bychom se měli dozvědět víc už vlastně relativně brzy.