Hlavní obsah

Jaguary XE a XF prošly omlazovací kůrou, šestiválce zmizely

Foto: Jaguar XF

Jaguar přepudroval své modely XE a XF. Změny na vnějším vzhledu jsou velmi decentní, větší proměnou prošel interiér s novým multimediálním systémem. Nové jsou i pohonné jednotky s hybridní technologií. Šestiválce u obou modelů ale budete hledat marně.

Článek

Omlazovací kúry jaguárů brala automobilka jako přes kopírák, protože všechny změny jsou stejné. Začneme vnějším designem, který se změnil pouze v detailech. Vkusných, sluší se dodat. Maska chladiče je širší, lehce přepracovaný je nárazník a nízko položená diodová světla mají v případě denního svícení tvar obráceného písmene J. Nová jsou i litá kola o velikosti 19 a 20 palců.

Ani u jednoho z modelů nedošlo k nárůstu, co se rozměrů týče – XF, model vyšší střední třídy tak měří na délku 4 961 mm při rozvoru náprav 2 909 milimetrů. Jaguar XE, konkurent BMW řady 3 nebo Audi A4, je dlouhý 4 678 mm při rozvoru 2 835 milimetrů.

Mnohem větší změny se odehrály v interiéru. Zatímco XE má dvě obrazovky multimediálního systému (10 a 5,5 palce), a třebaže technicky jde o stejný multimediální systém jako u XF, působí dražší ze sourozenců zastaraleji.

Jaguar XF (sedan i kombi) kompletně převzal palubní desku z modelu F-Pace. Je zde krom jiného nově tvarovaná hlavice převodovky. Znamená to velký displej multimediálního systému PiVi Pro o velikosti velikost 11,4 palce. Je neustále online a podporuje Apple CarPlay i Android Auto.

Před řidičem je další displej - má 12 palců a novou grafiku. Kromě rychlosti zobrazuje třeba údaje z navigace. Nové jsou rovněž sedačky s masážní funkcí a ionizací kabiny, která zvládne zachytit i jemné prachové částice.

Pro modely XE a XF jsou k dispozici shodně tři motorizace. Dieselový je pouze jeden a jako jediný využívá mild-hybridní technologii s 48V palubní sítí – dvoulitrový čtyřválec má celkový výkon 204 koní. Benzinové motory zahrnují dvoulitrové čtyřválce z řady Ingenium o výkonu 250 nebo 300 koní.

Všechny motorizace jsou spojené s osmistupňovým automatem a lze je – kromě nejvýkonnějšího motoru – mít s pohonem jen zadních kol, nebo s pohonem všech čtyř.

Méně kombinací, nižší ceny

Obecným trendem v automobilovém průmyslu jsou desítky různých kombinací. Jaguar na to šel přesně opačně a v případě XF zredukoval nabídku z 64 kombinací na 28 a v případě XE z 24 na 13. Ušetří to náklady, takže Jaguar bude moci snížit cenu u obou modelů.

V Británii je XF levnější o 7 procent a XE dokonce o 16 procent, což se zcela určitě projeví také na maloobchodních cenách v dalších zemích, Česko nevyjímaje. Kdy začne prodej, ale oficiálně oznámeno nebylo, stejně tak jsou neznámou i české ceny.

Související témata:
Načítám