Hlavní obsah

Jaguar se s modelem XE vydal na zapomenutý francouzský okruh

Foto: Jaguar

Jaguar XE 300 Sport a Vincent Radermecker

Zapomenutý francouzský okruh hostil nejmodernější Jaguar, a tak se není co divit, že výsledkem je rekordní kolo. Pilot Jaguaru pak poznamenal, že se vůbec nediví tomu, proč závodní jezdci tomuto okruhu říkají francouzský Nürburgring. Svou náročností se německému okruhu totiž velmi podobá.

Článek

Původní Circuit de Charade v Clermont-Ferrand je osm kilometrů dlouhý a jeho součástí jsou i sekce na veřejných silnicích. Tento okruh hostil Velkou cenu Francie v letech 1965, 1969, 1970 a 1972, ale upadl v nemilost, když si vulkanické skály a absence jakýchkoliv bezpečnostních zón vybraly svou daň na pilotech i na vozech. Plná, delší verze okruhu byla naposledy použita v roce 1988, přičemž nejdelší rovinka je dlouhá sotva 600 metrů, a tak zde bylo předjíždění vždy velmi náročné.

Okruh je používán velmi sporadicky, hlavně pro účely různých testů. Jaguar se na něj vydal ale za účelem minimálně jednoho rychlého kola. Vincent Radermecker, řidič nejmodernějšího Jaguaru, tak byl po 30 letech prvním, kdo na okruhu sešlápl plyn na podlahu a ostré kolo předvedl. I s projetím kruhového objezdu a dvou úzkých vstupních bran, které na původním okruhu nebyly, zajel Vincent na náročném okruhu čas 4:09, což znamená průměrnou rychlost 116 km/h. Celkem slušné, co myslíte? Je jasné, že na tak zajímavém čase, ale i výsledné rychlosti, nese velkou zodpovědnost právě pilot, ale zajímavě naladěné je i auto.

Jaguar XE 300 Sport, s nímž Vincent ostré kolo absolvoval, je poháněn zážehovým dvoulitrem Ingenium o výkonu 300 koní a točivém momentu 400 Nm. Z klidu na 100 km/h je schopen zrychlit za 5,7 sekundy. Auto na první pohled poznáte podle detailů v barvě Dark Satin Grey, jakými jsou například kryty vnějších zpětných zrcátek, zadní spojler, rámeček masky chladiče, ale také označení 300 Sport v mřížce chladiče a na víku zavazadlového prostoru.

Související témata:
Načítám