Článek
Pochopitelně můžete namítat, že novodobé rádio ve veteránech není potřeba, ovšem spousta lidí je zvyklá na komfort soudobých infotainmentů natolik, že si tento výdobytek moderní techniky nechce odpustit ani ve svém sběratelském kousku. Jistým řešením je výměna za současné rádio/navigaci, jenže tyto systémy vypadají v klasických autech zpravidla naprosto strašně, nemluvě o komplikovanosti jejich zabudování.
Přesně proto přišla britská automobilka Jaguar Land Rover (JLR) s vlastní řadou moderních infotainmentů zapadajících velikostí a designem zcela perfektně do palubek historických vozů. Interiér auta proto zůstává autentický, přestože si dopřáváte hudbu z digitálního vysílání DAB, solidního zesilovacího výkonu 4x45 W a Bluetooth konektivity s mobilním telefonem.
Přes malý dotykový displej o úhlopříčce 3,5 palce se navíc neovládá jen výše zmíněné, ale také plnohodnotná navigace se 3D zobrazením a dalšími náležitosti. Specialitou je dále integrovaný mikrofon pro telefonování, 32 jazyků rozhraní a tak dále.
Jak již bylo řečeno, zcela zásadní součástí je i design. Celkem má divize Jaguar Classic v nabídce pětici vzhledů, dva věnované Jaguaru, dva Land Roveru a jeden univerzální. Všechny podoby systému pochopitelně reflektují dříve používaná rádia v dnes klasických autech a jsou navrženy tak, aby se daly připojit i do velmi starých modelů.
Zajímavostí je, že Jaguar Land Rover není první automobilkou, která s podobným řešením pro stará auta přišla. Už před pár lety vytasilo podobný systém také Porsche – opět šlo o infotainment s navigací a Bluetooth určený do modelu 911 generace 964 a navržený podle původního rádia.
Obecně lze říci, že se podobný přístup, kdy automobilky vyvíjí nová vylepšení pro svoje veteránské modely, vidí stále častěji. Zkrátka i v tomto ohledu se projevuje nárůst cen a popularity investičních vozů. Trochu vyšší je každopádně cena. Za systém od JLR totiž dáte mastných 1200 liber, což je v přepočtu asi 34 550 korun.