Článek
Vzpomínáte na slavnou cestu testovacího jezdce Jaguaru Normana Dewise na autosalon do Ženevy? Bylo úterý 14. března 1961 večer, když sedl za volant Jaguaru E-Type Roadster a vyrazil s ním na cestu dlouhou takřka 1 130 kilometrů. Nakonec ji ujel za nějakých jedenáct hodin, a dosáhl tak průměru přes 109 km/h. Kupé vyjelo o pár desítek minut dříve a řídil ho PR manažer Jaguaru Bob Berry, do cíle dojel pár hodin po Dewisovi. Obě dvě auta totiž potřebovala pořádně vyzkoušet a obě dvě obstála se ctí…
Jistě, tehdy byl svět ještě v pořádku, povzdychnou si mnozí. Jenže není skvělé, že dnes, šedesát let poté, Jaguar dokáže vyrobit dvanáct E-Typů, které budou věrné oběma autům, která tenhle roadtrip absolvovala?
Vozy nesou označení 9600 HP a 77 RW s odkazem na poznávací značky obou původních aut a jsou vyrobeny podle původních továrních specifikací a původními výrobními postupy, jen s několika drobnými ústupky k modernosti.
Srdcem aut zůstává 3,8 litrový šestiválec, který má ale vylepšené chlazení a elektronické zapalování. Auto má pořád 269 koní a 353 Nm, ale pětistupňová převodovka je vylepšená, se synchronizací na každé rychlosti. Zrychlení na stovku za nějakých 7,1 sekundy a maximální rychlost 240 km/h jsou pořád slušné číslovky, noví majitelé jistě ale ocení jemnost, s jakou by měl modifikovaný motor svoje výkony odevzdávat. Jaguar Classic také namontoval výfukový systém z nerezové oceli, který je nejen výrazně trvanlivější, ale taky motoru propůjčuje výraznější basovou linku.
Jak fotografie v galerii napovídají, vizuálně jsou vozy téměř totožné s dvěma původními exempláři. Sedí jak jedinečné lakování v odstínech Flat Out Grey a Drop Everything Green, tak i barva kůže v interiéru. Milým detailem jsou ručně ryté mapy tras na středových konzolích standardních E-Typů. A v případě kupé je tam ještě věta, kterou zakladatel Jaguaru sir William Lyons řekl Berrymu po jeho příjezdu do Ženevy: „Myslel jsem si, že se sem nikdy nedostaneš.“
V kabrioletu je tato fráze vyměněna za: „Nech všeho a pojeď.“ To prý Lyons řekl Dewisovi do telefonu, když si uvědomil, že v Ženevě potřebuje i druhé auto.
Vozy budou prodávány vždy v páru, takže se dočká jen šest šťastlivců. Ti se prý mají obrátit přímo na společnost Jaguar Classic a podmínkou prodeje pak bude, aby se zúčastnili roadtripu z Coventry do Ženevy, a tak si zopakovali cestu, kterou jel Berry a Dewis… Nádherné, ne? Ceny nebyly zveřejněny, ale vzhledem k tomu, že 3,8litrový E-Type Jaguar Classic stojí cca 315 tisíc liber, tak tento exkluzivní páreček bude za nějakých 650 tisíc liber, což je cca 20 milionů korun.