Článek
Design, exkluzivita, pojízdné umění – to jsou hlavní pilíře, na kterých vesměs stojí filozofie každé automobilové karosárny. Nabídnout něco, co druzí nemohou. Něco, co opravdu, ale opravdu hned tak na silnici nepotkáte, ať to stojí, co to stojí. Tyto oficiální skici přímo z Aresu dokazují, že typem Ares S1 v verzi kupé a jejich prvním projektem Panther, založeném na Lamborghini Huracán, to zdaleka nekončí.
Podobně jako jeho sourozenec s pevnou střechou bude i Ares S1 Spyder vyroben v sérii čítající pouhých 24 kusů – kdo by chtěl, společnost se sídlem v italské Modeně již nyní přijímá objednávky. Cenovka prozatím známa není, počítejme však s tím, že bude o něco málo vyšší než u verze kupé – kde cena činí 500 tisíc eur.
Verze Spyder se samozřejmě neobejde bez určitých aerodynamických úprav, takže je tu teď deflektor, umístěný hned za sedadly, který je velmi chytře navržen tak, že okolo proudící vzduch směřuje do sacích otvorů, které jsou umístěny za hlavovými opěrkami sedadel.
Jelikož jde o dílo italské karosárny, je také evidentní, že bude mít zcela na zakázku vyrobený exkluzivní interiér, to znamená nejkvalitnější Nappa kůži v kombinaci s Alcantarou. Sluší se připomenout, že Ares S1 jak ve verzi kupé, tak ve verzi Spyder bude založen na zbrusu novém Chevrolet Corvette s generačním označením C8 s motorem uloženým uprostřed. Americké svaly v na míru střiženém italském kvádru? To zní podle nás velmi slibně!
„Již od začátku jsme měli v plánu postavit verzi bez střechy, a jelikož byl Ares S1 Project ve verzi kupé přijat s fantastickými reakcemi, jsem velice rád, že již nyní můžeme představit také verzi Spyder,“ nechal se slyšet duchovní otec projektu a spoluzakladatel karosárny Ares Design Modena, Dany Bahar. „Záměrem je postavit auto, které bude skutečnou oslavou čisté radosti ze sportovní jízdy. Tato otevřená verze, které se v Itálii často říká „Barchetta“, přidává původnímu vozu na šarmu, což je dáno hlavně tím, že je do značné míry ovlivněna sportovními vozy minulosti a světem historického motorsportu.“
Jelikož Ares S1 technicky vychází z nové „Korvety“, pod kapotou mu bude hřmít osmiválec od Chevroletu, ovšem přizpůsobený více italskému charakteru Aresu – není tedy zatím jasné, zdá dojde například ke změně vrtání či zdvihu motoru, což by mělo za následek jiný objem motoru, než je 6,2 Chevroletu Corvette. Jediné, co zatím víme, je, že výkon by tu měl dosahovat 700 koní bez přeplňování, to znamená žádné turbodmychadlo, ani žádný kompresor.
Pomoci by k tomu měl elektronický management motoru vyvinutý přímo Aresem, to samé by mělo platit i pro výfukový systém. Dle očekávání výkon půjde na zadní kola, a sice přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku – zrychlení by tak mělo trvat pouze 2,7 vteřiny. Lze tedy očekávat, že by Ares S1 mohl být i lehčí než Corvette díky karoserii, kterou si Ares Design vyrobí kompletně z karbonu. Podle dostupných informací by cena 500 tisíc eur již měla zahrnovat dárcovský Chevrolet Corvette.