Hlavní obsah

Ital navrhl švédské auto, které začali vyrábět Francouzi.

Foto: Archiv Garáž.cz

Dobrý den, to je pan Bertone? Naše Volvo 343 je trochu nudné a obyčejné, nemohl byste s ním něco provést? – Ale jistě, samozřejmě, hned si na to udělám čas. Jaká mám omezení? – Žádná! – To jsem chtěl slyšet!

Článek

Asi se ten rozhovor právě takhle neuskutečnil, ale možná dost podobně. Volvo se chtělo zbavit reputace nudných nevýrazných bezpečných aut a tak poprosili Bertoneho, aby s novým typem 343 něco provedl. V roce 1979 tak vznikl koncept Tundra. Ten vzdáleně připomínal koncept Reliant FW11, který Bertone uvedl o dva roky dříve. Auto mělo být předzvěstí nástupce řady 340, který přijde na trh v 80. letech.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pod slupkou konceptu z roku 1979 bylo Volvo 343 se sedmdesátikoňovou čtrnáctistovkou. Jeho výkon procházel přes čtyřstupňový manuál na zadní kola. Díky tomu byl koncept plně funkční. Uvnitř budila pozornost dřevěná hlavice řadičky a digitální přístroje. Interiér byl zacílen na maximální pohodlí.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nakonec se ale Švédi radikálního konceptu zalekli. Asi by vedle zbytku produkce nevypadal tak dobře a tak jeho výrobu nespustili. Škoda, z dnešního pohledu jsou podobné výstřelky naopak žádoucí. Jestliže ale Volvu připadaly tyhle tvary příliš extravagantní, Citroën po nich okamžitě skočil a nechal je přetavit ve svůj model BX (foto níže). Díky tomu jsme se alespoň částečně mohli na silnicích setkávat s touhle Bertoneho úžasnou kreací.

Foto: Archiv Garáž.cz

Načítám