Hlavní obsah

Isuzu D-Max Double Cab – I s menším motorem je skvělý

Foto: Archiv Garáž.cz

Japonský výrobce Isuzu nedávno omladil svůj pracovní Pickup D-Max. Zachová si tenhle japonský pracant navzdory downsizingu své dostatečné kvality, aby i nadále mohl soupeřit v rozrůstajícím se segmentu?

Článek

Automobilka Isuzu není aktuálně na našem trhu zastoupena celým portfoliem, můžete si vlastně koupit jen jediný model. Tím je užitkový Pick-up D-Max, který prošel modernizací. My jsme nedávno předchozí verzi otestovali, tak se pojďme podívat, co se nyní změnilo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Za prvé, D-Max stále cílí zejména na zájemce o pracovní auto. Já vím, že je lákavé stavět jej proti Rangeru nebo Amaroku, tam ale automobilky počítají i se zájemci o stylovku. Isuzu jim nemůže a vlastně ani nechce konkurovat, na to mu chybí v Evropě potřebné renomé značky. Tady jde čistě o práci, byť je možné si pickup trochu zkrášlit. Chromovanou masku obklopují nově tvarované přední světlomety s LED diodami, nechybí nafouklé blatníky typické pro všechny verze. Pod maskou je konkrétní kousek vybaven i navijákem, to jen kdyby náhodou. Celkově působí auto robustně a masivně, byť design je jednoznačně stále trochu asijsky ulítlý.

Foto: Archiv Garáž.cz

Za jízdy a vůbec z celého interiéru je znát ten posun vpřed k civilnějšímu autu. Plasty jsou stále tvrdší, ale působí bytelně a nezničitelně. Designově je to vevnitř jednoduché, na ozdoby se tu nehraje. Přesto se tady neozve žádný pazvuk, žádné drnčení, žádné vrzání a je jedno, jestli jedete po dálnici nebo polní cestě. Spínačů je jen pár, snadno se tady dá orientovat. Jedině snad lesklý plast na displeji rádia trošku zbytečně moc lapá prach. Nový tvar palubky znamená větší prostornost kabiny (zde jde o pětimístnou Double Cab), která zajišťuje slušné místo pro nohy i cestujícím vzadu. Řidiči se sedí lépe vzhledem k faktu, že volantu stále chybí nastavování v podélném směru. Rozhodně je však pozice za volantem pohodlná a celodenní ježdění vás nijak neunaví.

Foto: Archiv Garáž.cz

Důležitým parametrem je samozřejmě velikost a využitelnost korby. Délka je 1485 mm, šířka 1530 mm a naložit můžete celou tunu věcí. Výška pak závisí na použité nástavbě, my tentokrát máme laminátovou bez bočních přístupů, která je uzamykatelná. Nosnost je neuvěřitelných 1225 kg, připojit můžete až 3,5 tuny těžký přívěs. Ten připojíte snadněji i díky couvací kameře, která doplnila příplatkovou výbavu.

Foto: Archiv Garáž.cz

Nejdůležitější novinkou modelu D-Max je motor. Plní totiž nově emisní normu Euro 6 a to bez potřeby močoviny Ad Blue. Automobilka jej stavěla od začátku kvůli novým normám, takže přísnějšími limity nijak netrpí. Navíc výrazně klesnul objem, místo 2,5 litru je tady jen devatenáctistovka. Pokles objemu ale vynahrazuje dvojice turbodmychadel. Celkem se tak těšte na stádo 163 koní a 360 Nm. Ideálním je k charakteru auta asi šestistupňový manuál fungující naprosto skvěle. Citlivé je i řízení s nepřesností jen kolem středové polohy. A standardně pojedete jen s pohonem zadních kol.

Foto: Archiv Garáž.cz

Auto je za jízdy příjemně tiché, nové kvalitnější odhlučnění je znát. Jen při startu, než se motor ohřeje, se připravte na trošku zřetelnější hukot, který se mi ale spíš líbil. Do akustického normálu se ale auto dostane už po pár sekundách. Reakce na plyn je slušná a spotřebou se Isuzu dlouhodobě drželo na 8,8 l/100 km, to se ale bavíme o testovacím režimu. Nebyl ale problém jezdit po silnici mimo město i o dva litry úsporněji. Na auto s klasickým rámovým podvozkem a tuhou zadní nápravou je však D-Max slušně kultivovaný. Filtrování nerovností je celkem solidní, větší hrboly v autě poznáte, ale neobtěžují vás. Klasické české kanály a retardéry vás nemusí zajímat natolik, aby bylo potřeba před nimi zpomalovat. Navíc u Isuzu vyřešili i větší hlučnost ve vyšších rychlostech, takže na dálnici pozor, abyste nepřekročili povolený limit maximální rychlosti.

Foto: Archiv Garáž.cz

Pickup ale musí obstát mimo silnici, jinak je k ničemu. A tady se ke slovu dostává otočný ovladač na středovém tunelu. V rychlosti do 100 km/h se dá připojit i pohon předních kol. Je ale zbytečné jej používat normálně, nechte si ho tedy na kluzčí povrch, alespoň třeba na mokrou rozbahněnou cestu. Když se chystáte do ještě nepřístupnějších míst, hodí se režim 4x4 se zapnutou redukcí. Pak už bude limitem jen vzorek gum a vaše odvaha, kam si s D Maxem troufnete vjet. Třeba i do vody, brodivost auta je na 600 mm. Velký rejd zase znamená velmi slušné manévrovací schopnosti, které se hodí i po městě. Jen potřebujete krapet delší parkovací místo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Ani omlazený pracant od Isuzu tedy neztrácí své kvality. V jeho segmentu není na kompromisy místo, tady musíte obstát, nebo se degradovat na výrobce lifestylových pickupů pro zbohatlíky. Ona větší civilnost ale znamená, že je fajn používat jej i pro každý den. Je výrazně tišší a řízením se opět přiblížil k osobním autům. Stále si ponechává svou jednoduchost a odolnost a dobrým argumentem je i pětiletá záruka.

Za možnost otestovat tento vůz děkujeme autosalonu  Dajbych s. r. o.

Technické údaje: Isuzu D-Max 1.9 Double Cab
MotorVznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadly
Objem1898 cm3
Výkon120 kW (163 k)/3600 ot.
Točivý moment360 Nm/2000-2600 ot.
PřevodovkaŠestistupňová manuální
Maximální rychlost180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h-
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace)7,6/6,6/7,0 l na 100 km
Provozní/užitečná hmotnost2029/1225 kg
Rozměry (délka x šířka x výška)5295 x 1860 x 1795 mm
Rozvor3095 mm
Objem nádrže76 l
Objem zavazadelníku-
Základní cena598 952 Kč

Před faceliftem

Starš verze tak prošla našm testem v minulm roce. Nabzela větš motor, ale v ternu si vedla tak hodně dobře. U nov verze ale nen vůbec znt handicap v objemu motoru. Design působil možn trochu usedleji, ale vedle nov verze rychle zestrnul.

Načítám