Článek
BWM s interním kódem E9 je nádherné kupé samo o sobě. BMW jej vyrábělo v letech 1968 až 1975 a kromě základních verzí také v provedení 3.0 CS s třílitrovým šestiválcem pod kapotou a buď s čtyřstupňovým manuálem, nebo s třístupňovou automatickou převodovkou od ZF.
CS také bylo výchozím modelem, který si Robert Downey Jr. nechal upravit k dokonalosti. Přiznávám, když jsem výsledek uviděl poprvé na fotografiích, díval jsem se na něj dlouhé minuty. Takové auto je vítaným osvěžením v době, kdy design BMW tápe a svými nesmyslně předimenzovanými ledvinkami se snaží zalíbit čínským zákazníkům.
Tohle konkrétní BMW 3.0 CS je z roku 1974. Ve SpeedKore jej rozebrali do posledního šroubku. Karoserie s cihlově červeným lakem je klasicky z plechů, černý přední nárazník je ovšem vyrobený z karbonu. Vzadu si pak můžete všimnout decentního dřevěného spoileru. Šedá kola o nezveřejněném průměru jsou kovaná. Za nimi lze zahlédnout tlumiče Bilstein a brzdy Brembo.
Hodně změn nastalo pod kapotou: původní třílitrový šestiválec o výkonu 134 kW (182 k) nahradil šestiválec původem z BMW M5 generace E34. Ten má zdvihový objem 3,6 litru a výkon 232 kW (315 k).
Jedinou věcí, která nás na této úpravě překvapila, je čtyřstupňová automatická převodovka ZF. Ne že by nebyla dobrá, ale pro takhle krásně upravené sportovní auto by se podle nás prostě přímo řazená skříň hodila o dost více. Co myslíte?
Interiér pak představuje nádhernou kombinaci luxusu se zachováním původní podoby. Nové jsou dřevěné dekory a kožené sedačky. Hnědo-šedé provedení je pastvou pro oči. Uvnitř pak najdete dotykový displej infotainmentu, který je ovšem na první pohled skrytý. Druhá řada sedadel kupodivu zmizela, namísto ní je zde lednička.
Cena za provedení úprav ani jedna ze stran nezveřejnila. S ohledem na špičkové provedení i náročnost přestavby ale tipujeme, že levné to rozhodně nebylo…