Hlavní obsah

Investice snů? Tohle Ferrari F40 s nájezdem 309 km!

Foto: Driving Emotions

Že je nemožné koupit „novou“ F40? Pche, tahle ještě ani není zajetá!

Co si budeme povídat – Ferrari F40 netřeba dlouze představovat. V automobilové historii jde o takovou ikonu, že i naprostý automobilový analfabet o něm někdy alespoň slyšel. Jejich ceny dnes šplhají téměř do stratosféry – a bude hůř. F40 je relativně mladý veterán, a tak není důvod, proč by jejich hodnota měla klesat, ba naopak. Bohužel ne všechny kusy se dodnes dochovaly, a proto jsou všechny přeživší velmi dobře střeženy a majitelé se jich jen neradi zbavují. Ovšem dnešek je výjimkou.

Článek

U aut, jako je F40, tu často míváme pouze dva extrémy – buďto se s nimi pravidelně jezdí a tu a tam i bourá, nebo jde naopak o tzv. garážové královny. A tento exemplář je ukázkový příklad druhé zmíněné varianty…

Foto: Driving Emotions

Proč je F40 tak žádaná? To je jednoduché – je syrová jako flák tygřího masa!

I přes věhlas F40 se může najít někdo, kdo nechápe, co na tomto autě všichni vidí. Třeba pokud jste na naše stránky zavítali náhodou nebo se vám váš partner či partnerka snaží zdůvodnit, proč že musíte prodat váš dům u moře. Ferrari F40 je řidičsky zaměřené auto – v podstatě se dá říct, že jde o závodní auto, které jen čirou náhodou získalo homologaci pro silniční provoz. F40 je ostrá, surová, bez elektronických asistentů, a ke správnému ovládání tak vyžaduje velmi pevné a jisté ruce i nohy.

Dalším důvodem je, že F40 je poslední model automobilky, na jehož výrobu dohlížel zakladatel značky Enzo Ferrari osobně. Při představení v roce 1987 byl o F40 neuvěřitelný zájem, a tak z limitované produkce 400 kusů nakonec bylo 1 315, přestože tehdejší cenovka by dnes vycházela 900 tisíc amerických dolarů, tedy na více než 22 milionů Kč.

Jak už zaznělo v úvodu – majitelé F40 se těchto ikonických sporťáků neradi vzdávají. To je částečně dávno i tím, že kdo pořídil F40 řekněme před deseti nebo dvaceti lety, nemůže na ní zkrátka prodělat. Což jistě bude i tento případ, protože kus na obrázku z roku 1992 (poslední rok výroby) má najeto pouhých 193 mil, tedy 309 kilometrů. Má se za to, že jde o jeden z 213 kusů pro americký trh, vzhledem k naprosto minimálnímu využívání je auto i po třiceti letech mechanicky ve skvělém stavu. Přesto je nyní k mání.

Foto: Driving Emotions

Ferrari F40 rozhodně není auto vhodné na nákupy

Nenechte se vysmát – i přes techniku z osmdesátých let jde i dnes o velice rychlé auto. 2,9l osmiválec twin-turbo dopují ještě dvě turbodmychadla, takže výsledkem je 470 koní a 577 Nm „krouťáku“. Se stejně nebo podobně výkonným moderním autem se to však příliš srovnávat nedá – F40 je oproti nim zaprvé lehčí (1 300 kg), plus je třeba připočíst k zážitku starou surovou sílu a její nástup, která není „přiškrcena“ těžšími kvalty moderních aut, které sice pomáhají snižovat spotřebu, ale vedlejším efektem je často otupení reakcí a ztráta „bezprostřednosti“, kterou bývají tak pověstná právě klasická „analogová“ auta.

Nelze také opomenout, že F40 svého času byla nejrychlejším autem světa, když (byť těsně) sesadila tehdy z trůnu Porsche 959, další ikonu, tentokrát pro změnu původem ze Stuttgartu.

„Tak už to vybal, kolik teda stojí?“ – Jako bych vás slyšel. To je právě ten problém. Cena totiž není veřejně známa. Na stránkách aukční síně Driving Emotions se dočtete jen lakonické „Na vyžádání“… My už ale z praxe víme, že nepůjde o nic menšího než o sedmimístnou sumu. Samozřejmě v dolarech. Pokud si ale někdo z našich čtenářů hodlá udělat výlet na Floridu, kde si může vystavený kousek prohlédnout, radíme navštívit i zdejší muzeum dragsterů.

Načítám