Hlavní obsah

Inovovaný Mercedes třídy E jezdí na jedničku s hvězdičkou

Foto: Martin Jánský

Nejdůležitější model Mercedesu prošel modernizací uprostřed životního cyklu a my měli poprvé možnost si ho důkladně prohlédnout a také se s ním svézt. Změny proběhly v řadě oblastí, a přestože nejsou vyloženě radikální, dělají z éčka ještě lepší auto.

Článek

Třída E je pro Mercedes-Benz klíčový model. Jasně, menší třída C je prodávanější, větší třída S je prestižnější, menším modelům se skvěle daří a všechna SUV jdou přímo na dračku… Jenže třída E je stále základním stavebním pilířem identity značky (vždyť ji Mercedes vyrábí již od roku 1946 a vyprodukoval přes 14 milionů kusů!) a bojuje v nejnáročnějším segmentu, jehož zákazníci chtějí veškerý luxus, a přitom požadují rozumnou cenovku. Tady uspějí jen ti skutečně nejlepší.

Proto se automobilka snaží svůj model udržet na špici modernizací uprostřed životního cyklu (a po prodaných více než 1,2 milionu kusů po celém světě). Záměrně neříkám faceliftem, protože zvenku se toho mnoho nezměnilo – vpředu si můžete všimnout světlometů s novou LED grafikou a decentně upraveného designu masky chladiče i nárazníku, vzadu pak zkušené oko u sedanu odhalí tenčí světla. Výraznější plastování verze All-Terrain, kterou jsme se mohli krátce svézt, pak víc připomíná SUV, na což zákazníci určitě uslyší.

Největší změnou v kabině je pak zcela nový pětipaprskový volant s kapacitními senzory ve věnci a touchpad nahrazující původní otočné kolečko, kterým ovládáte funkce nové generace infotainmentu MBUX (s hlasovým ovládáním a rozšířenou realitou) běžícím na dvou velkých displejích (10,25“ v základu, 12,3“ za příplatek). Interiér dále oživují nové kombinace barev a materiálů, ale víc oceníte příplatkové adaptivní sedačky, kdy vám systém sám podle zadané tělesné velikosti automaticky nastaví ideální polohu, kterou si už jen doladíte. Na dlouhých cestách to bude neocenitelné…

Foto: Mercedes-Benz

Nový volant a touchpad ovládající nový infotainment jsou největší změny v interiéru

A právě dlouhé cesty zvládá nové éčko bravurně – podvozek je úžasně plavný, odhlučnění špičkové a jízda uvolněná. Tak by to u Mercedesu prostě mělo být. Řízení vám usnadňuje nová generace asistenčních systémů obsahující aktivní adaptivní tempomat s přizpůsobováním rychlosti jízdy projížděné trase, asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro sledování slepých úhlů nyní i s upozorňováním na nebezpečí při vystupování, automatický parkovací asistent s 360° kamerovým systémem a další.

Foto: Mercedes-Benz

Zdvojená ramena volantu jsou přímo obsypaná ovládacími prvky. Chvilku trvá, než si na ně zvyknete, ale potom poznáte, jak výrazně ulehčují ovládání funkcí vozu

Další technický pokrok se odehrál v oblasti motorizací, kde došlo k rozsáhlé elektrifikaci. V nabídce je nyní sedm plug-in hybridních verzí E 300 se vznětovými i zážehovými motory, sedany i kombi, s pohonem zadních nebo všech kol. Novinkou je zážehový dvoulitrový čtyřválec M254 vybavený 48V mild-hybridním systémem (o výkonu až 20 koní a 180 Nm) a dalšími pokrokovými technologiemi, které by mu měly pomoci k vynikající úspornosti. Nejvíc se jistě bude prodávat čtyřválcový diesel E 220d, ale jestli můžete poradit, našetřete si na sametový šestiválcový diesel E 400d, který má na své straně výkon, vychování i úsporný provoz.

Fanoušci sportovní jízdy pořád mohou sáhnout po 435koňové verzi E 53 AMG 4MATIC+, která má kombinovat příkladnou kultivovanost běžné třídy E s dynamikou hodnou značky AMG (na stovku zrychluje za 4,5 sekundy) anebo rovnou po nabroušeném 612koňovém E 63 AMG, který vás po zadupnutí plynu do koberečku vystřelí rovnou do vesmíru…

Jak už jste asi poznali sami, změny u třídy E nejsou vyloženě převratné, ale pomáhají z výborného auta udělat vynikající – snáz tak bude konkurovat svým nejsilnějším soupeřům v podobě nového Audi A6 a nedávno faceliftovaného BMW řady 5.

Modernizovaný Mercedes-Benz třídy E si již nyní můžete objednávat ve variantách sedan, kombi, kupé a kabriolet, jeho rozsáhlý ceník začíná na částce 1 090 000 Kč.

Načítám