Hlavní obsah

Inovovaná Toyota Hilux se silnějším motorem a lepší výbavou

Foto: Toyota

Po celém světě oblíbený pick-up se dočkal rozsáhlé modernizace, která nenechala kámen na kameni – nový Hilux má výraznější design, modernější techniku, lepší výbavu a variantu s výkonnějším motorem navíc. Fernando Alonso na něj dal palec nahoru, bude se líbit i vám?

Článek

Nezastavitelný pick-up Toyota Hilux oddaně dře už tak dlouho (osmá generace je na trhu od roku 2015, Hilux jako takový se zrodil již v roce 1968), že si zaslouží tu nejlepší péči – a Toyota mu ji dopřává v rámci rozsáhlé modernizace, která přináší spoustu lákadel.

Na první pohled si všimnete výraznějšího designu přídě, který je podobný americkému většímu bráchovi se jménem Tacoma. Sebevědomý výraz doplňují nové LED světlomety a přepracovaná zadní LED světla, nová 18“ litá kola s broušenými povrchy a černým lakem nebo rozšíření nabídky o dva nové odstíny karoserie – metalickou červenou Emotional II a bronzovou Oxide.

Foto: Toyota

Hilux nasadil sebevědomější výraz, jak se na nepřemožitelný pick-up sluší a patří

V kabině najdete nové provedení panelu sdružených přístrojů před řidičem a vylepšený 8“ infotainment s mechanickými tlačítky a otočným ovladačem, abyste ho mohli ovládat i za jízdy. Je vybavený navigací, podporuje Apple CarPlay i Andriod Auto a lze ho doplnit prémiovým audiem JBL s 9 reproduktory a výkonem 800 W. Ve výbavě najdete také třeba automatickou klimatizaci, parkovací senzory vpředu a vzadu nebo bezklíčový přístup, takže Hilux kromě neúnavné dřiny zvládne i navodit pohodovou atmosféru.

Toyota také pro Hilux představila nový vrcholný stupeň výbavy Invincible (v překladu „nepřemožitelný“) naspecifikovaný pro zájemce, kteří touží po univerzálním voze primárně k volnočasovému využití. Tato úroveň kombinuje čtyřmístnou kabinu Double Cab s praktičností velké korby a výrazným designem. Ten podtrhují doplňky jako specifická mřížka chladiče, ochranný kryt nárazníku, lemy blatníků, kliky dveří, design kol a výklopná záď, což ještě doplňuje vyčerpávající seznam výbavy.

Dosavadní 150koňový čtyřválcový turbodiesel 2,4 l nově doplní výkonnější jednotka s objemem 2,8 l (stále však čtyřválcová), která nabídne 204 koní a 500 Nm, takže na stovku zrychlí za 10 sekund, tedy o 2,8 s rychleji než slabší motorizace. Výkonnější motor by neměl být o mnoho nenasytnější, papírově si řekne o 7,8 l/100 km, což je o 0,6 litru více než jednotka 2,4 l. Objednat si ho můžete pro karosářské varianty Extra Cab a Double Cab buď s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovým automatem, ale vždy v kombinaci s pohonem všech čtyř kol.

Konstruktéři také zapracovali na podvozku – Hilux zůstává věrný rámové konstrukci, která je pro terénní schopnosti neocenitelná, kvůli komfortu však bylo přepracované zavěšení kol (nové naladění tlumičů a jejich uložení, vylepšená konstrukce listových pružin) a úpravy servořízení přispějí k přesnějšímu vedení auta na silnici. Fernando Alonso, dvojnásobný mistr světa F1 a závodník Toyoty na letošním Dakaru, už měl možnost se s autem svézt v náročných podmínkách a hodně si ho pochvaloval, takže určitě bude dostačovat i požadavkům a schopnostem nás, běžných smrtelníků.

Na český trh dorazí modernizovaný Hilux ke konci letošního roku, ceny dosud nebyly sděleny. Proslýchá se však, že Toyota pracuje i na dobrodružnější a svižnější variantě Hilux GR, který půjde po krku speciálům jako Ranger Raptor. Jsme zvědaví! Co vy?

Načítám