Hlavní obsah

Individualizace u vozů Rolls-Royce nezná mezí

Foto: Rolls-Royce

Britská superluxusní značka se ráda chlubí, že dokáže svá auta ušít zákazníkům na míru. A to doslova. Když pěkně poprosíte (a tučně zaplatíte), tak vám špičkoví odborníci s jehlou a nití vyzdobí interiér libovolným vzorem (pokud jim nebude připadat příliš nevkusný). Nevěříte? Tak zírejte na jejich mistrovství!

Článek

Rolls-Royce uvádí, že více než 90 % všech vyrobených vozů se přizpůsobuje vkusu konkrétního zákazníka – toto číslo dosahuje u nejdražšího modelu Phantom (základní cenovka kolem 10 milionů korun) dokonce 99 %, u nového SUV Cullinan (základ kolem 7,5 milionu) jsou to dokonce naprosto všechny vyrobené kusy.

A tím není myšlena barva čalounění nebo ozdobných lišt palubní desky. Kdepak. Individualizace u Rolls-Royce vypadá docela jinak! Můžete si objednat třeba piknikovou sadu (za pouhý 1 milion korun), sošku Spirit of Ecstasy zdobenou 9karátovým zlatem (400 tisíc korun) nebo hvězdnou oblohu čili strop protkaný optickými vlákny (za skromných 300 tisíc korun) – dokonce s přesně takovou pozicí hvězd, jaká byla třeba v den, kdy jste se narodili. Tím to ale rozhodně nekončí.

Foto: Rolls-Royce

Když piknik s Rolls-Royce, tak se stříbrnými příbory a plechovkami kaviáru! Šampaňské se zatím chladí v palubní lednici...

V panelu palubní desky Phantomu si totiž můžete zřídit soukromou výstavní plochu – pod skleněný kryt vám experti automobilky ochotně nainstalují ty nejkrásnější hodinky z vaší sbírky, oblíbenou miniaturu nebo nejcennější známku, abyste je za jízdy mohli obdivovat (nebo se chlubit vašim spolucestujícím). Ani tím to však nekončí.

Foto: Rolls-Royce

Palubní deska Phantomu se může stát pojízdným uměleckým dílem

Úpravy interiéru se totiž neomezují na výběr barvy kůže nebo druhu, barvy i kvality dekoračního dřeva, nebo možnosti nechat si do čalounění vyšít svůj oblíbený vzor. Třeba klidně celou růžovou zahradu, pokud si to budete přát. Právě tak si to poručil jeden švédský podnikatel, jehož žena a dvě ze čtyř dětí se jmenují po květinách. Výsledkem je skutečně obdivuhodná mistrovská práce, která si vyžádala jeden milion vyšívaných stehů (!).

Jiný zákazník zase zvolil vzor se sokolem stěhovavým v letu na blankytně modrém pozadí, kterým si nechal vyzdobit strop svého Wraithu (kupé postavené na základu menšího sedanu Ghost). Skromnější vzor si vyžádal čtvrt milionu stehů.

Ani v jednom případě (z mnoha) Rolls-Royce nezveřejnil cenu realizace (protože o něčem tak přízemním, jako jsou peníze, gentlemani nehovoří), ale vzhledem k náročnosti musela být astronomická – nejspíš v hodnotě slušného korábu německé prémiové automobilky. To ale zákazníky Rolls-Royce vážně netrápí, vždyť průměrná cena prodaného auta je kolem 10 milionů korun. No, asi jsme se měli ve škole lépe učit…

Načítám