Hlavní obsah

IMSA SuperVette 1973 je jako závoďák od šmoulů

Foto: Canepa

Když se prodávají skutečné závodní speciály, většinou jsou dost zubožené a za náročnou kariéru se nestydí. Všechny ty autentické šrámy z trati naopak zvyšují jejich hodnotu. Tahle modrá Corvette je sice opravená, ale stejně asi nebude kvůli tomu levnější

Článek

Pokud jste si prohlédli fotky, viděli jste na nich divoce upravený Chevrolet Corvette z roku 1977. Na pohled asi jeden z nejextrémnějších, ale tak už to v závodech IMSA chodilo. Možná si pamatujete takto upravené Audi 90, ve kterém by rodinný sedan hledal jen znalec.

Tohle auto stvořila změna pravidel z roku 1976, která umožnila účast aut s trubkovým rámem. Na ten si můžete nakonec dát takřka jakoukoliv karoserii a tvůrci John Greenwood a designér Bob Riley se rozhodli pro tehdy aktuální Chevrolet Corvette generace C3. Auta byla postavena jen dvě a toto konkrétní používal tým JLP Racing. Karoserii si ještě upravili, aby byla aerodynamičtější. Nejkřiklavějším prvkem je velké zadní křídlo, ale oko upoutá i přední spojler nebo velké nasávací otvory na bocích.

Foto: Canepa

Na závodní speciály IMSA byl tehdy nádherný pohled

S autem startoval v roce 1978 John Paul starší, ale vyhrávat se mu nedařilo. V závodech tehdy naprosto dominovaly Porsche 935, a tak nejlepším výsledkem byla druhá pozice. Jednou byl třetí a ještě několikrát pronikl do nejlepší pětky. Následně auto prodal týmu T Racing, který vedli Tico Almeida a Rene Roidriguez. Ti se přihlásili na 24h Daytona 1981, ale bohužel závod nedokončili. Následující rok už byl poslední aktivní závodní sezónou tohoto speciálu, ale přesto se auto dočkalo ještě úpravy aerodynamiky.

Foto: Canepa

I bez karoserie vypadá tahle Corvette prostě skvěle

Auto bude prodávat společnost Canepa. Ta jej kompletně zrenovovala a vrátila do původních křiklavých barev. Odpovídající péči dostal i vidlicový osmiválec o objemu 8,2 litru, který prošel úpravou u Ed Pink Racing Engines. Nyní dosahuje výkonu 750 koní. Zajímavé je, že od svého největšího rivala, tedy od Porsche 935, si tahle SuperCorvette vypůjčila magnéziové brzdiče.

Auto vypadá senzačně a klidně s ním můžete závodit. Homologační předpisy pro historické závody IMSA splňuje. Otázkou ale je, zda to bude vzhledem k vysoké ceně nový majitel riskovat. Tu cenu mimochodem nevíme přesně, ale znáte to. Pokud se ptáte, tak na to nemáte.

Načítám