Článek
Jméno Mario Andretti je dnes už synonymem pro opravdového závodníka, a to z několika důvodů. Pilot, který v 15 letech emigroval do USA, zvítězil v roce 1967 v závodě Daytona 500 a o dva roky později také v seriálu Indy 500. Mimo jiné jde o čtyřnásobného vítěze podniku IndyCar, který dodnes drží nejlepší zajeté časy. Mario je i posledním americkým jezdcem, který v roce 1978 vyhrál šampionát Formule 1. Andretti byl též jmenován jezdcem roku, a to v letech 1967, 1978 a 1984.
Za poslední jmenovaný úspěch si pilot nejspíše nadělil Lamborghini Countach LP5000 S v sytě červené barvě, tolik typické pro italské vozy, přestože symbolem modelu bylo především bílé lakování. Mario si nechal vůz ještě vylepšit vlastními emblémy. Atmosférický vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed vyprodukuje výkon 376 koní a je spárovaný s pětirychlostním manuálem.
Prodejce, společnost Motorcar Gallery z Floridy, uvádí, že motor prošel generální rekonstrukcí a počítadlo ujeté vzdálenosti ukazuje necelých 18 tisíc kilometrů.
Navzdory nízkému nájezdu vozu má Andretti „lamba“ rád, protože vlastní ještě Lamborghini Countach z roku 1989, Lamborghini Diablo z roku 1991, Lamborghini Murciélago a hypermoderní Lamborghini Aventador S. Je tedy přirozené, že rychlý řidič potřebuje (a miluje) rychlá auta. Dnes může být ikonické superauto z 80. let vaše – prodejce žáda 499 tisíc amerických dolarů, v přepočtu zhruba 11,3 milionu korun. Docela úlet, že?