Článek
Co si budeme povídat. Rodina je krásná věc, ale dvě děti, manželku a nákup do Porsche, Ferrari nebo třeba klasického veteránu prostě nenacpete. A když už ano, za což vám patří hluboká poklona, budete celou cestu trnout hrůzou, jestli vám tekutá část nákupu nevyteče do auta nebo jestli vám děti neokopou sedadla. O naštvané manželce se snad ani zmiňovat nemusíme. Nicméně tyto starosti jdou vcelku elegantně vyřešit.
Návod vám dá mladý Brit jménem Michael, který, jak sám řekl, za život vlastnil velkou spoustu zajímavých aut německé, britské i japonské výroby. Jak šel ale čas, zůstal u Škody Superb 2.0 TSI ve výbavě Laurint & Klement. Volba je to dobrá, Superb je pohodlné, prostorné a navíc dobře vypadající auto. Jenomže pro spoustu lidí je také trochu nudné. A přesně to si myslel i Michael, než dospěl k tomu, že tu nudu je potřeba rozehnat.
Auto dal nejprve k úpravě profesionální tuningové společnosti, ale nebyl s jejich prací nijak zvlášť spokojen. Proto se do úpravy škodovky pustil sám a to s notnou dávkou vervy. Dvoulitrový benzinový agregát pod kapotou zůstal, ale přidal mu větší turbo, a hlavně systém vstřikování metanolu. K tomu všemu přidal zcela nové výfukové potrubí, nové brzdy, podvozek, ale úpravou musela projít také automatická převodovka DSG.
Výsledkem toho všeho je velmi zajímavý výkon 560 koní, díky kterému auto zvládne zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,3 sekundy a sprint na čtvrt míle za asi 11 sekund. To jsou hodnoty, kterých standardně dosahují auta z úplně jiných kategorií, nejčastěji supersporty. Michael to ale dokázal vymáčknout z jednoho, de fakto vlastně úplně obyčejného modelu Superb z Mladé Boleslavi. Otázkou ovšem je, jak dlouho takový výkon vydrží motor a převodovka. V tomto ohledu možná čeká nejedno překvapení i na samotného majitele.